اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس/ حجم و ارزش معاملات رکورد شکست/شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با بیش از ۱۰ هزار واحد افت، به روند صعودی چند روز اخیر خود پایان داد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن امروز ۰٫۱۸ درصد رشد داشت.

به گزارش سایت طلا،معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۰ هزار و ۱۳۶ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد ایستاد. این در حالیست که شاخص کل با معیار هم وزن با ۷۸۵ واحد افزایش به رقم ۴۴۲ هزار و ۸۶۷ واحد رسید.

معامله گران امروز دو میلیون معامله انجام دادند که ۲۰۴ هزار و ۷۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نمادها بیشتری تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند.

همچنین بانک تجارت، ایران خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نمادهای پر بیننده این بازار بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۷۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۸۹۱ هزار برگه سهم به ارزش ۶۹ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، برق و انرژی پیوند گستر پارس(بپیوند) و قاسم ایران (قاسم) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

ارزش معاملات خرد امروز بازار 24340 میلیارد تومان بود که بالاترین ارزش در معاملات خرد نیمه دوم سال محسوب می‌شود.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا بورس با روند نزولی شروع ‌شود اما در ادامه معاملات، تقاضا افزایش پیدا می‌کند و بورس مثبت می‌شود.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: رفتار سهامداران منطقی‌تر شده و مقاومت شاخص کل در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد است که اگر از این محدوده عبور کنیم به راحتی شاخص کل تا یک میلیون و 800 هزار واحد رشد خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد