اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت طلا موقتی است یا ادامه خواهد داشت؟

از دو روز گذشته طلا پس از یک توقف نسبتا طولانی مدت در پایین ترین سطوح شروع به رشد کرده و قیمت آن برا بار دیگر تا حد بسیارقابل توجهی افزایش یافته است. اما این افزایش قیمت واقعی بوده و یا صرفا هیجانات موقتی بازار است؟

افزایش قیمت طلا موقتی است یا ادامه خواهد داشت؟


از دو روز گذشته طلا پس از یک توقف نسبتا طولانی مدت در پایین ترین سطوح شروع به رشد کرده و قیمت آن برا بار دیگر تا حد بسیار قابل توجهی افزایش یافته است. اما این افزایش قیمت واقعی بوده و یا صرفا هیجانات موقتی بازار است؟

امروز سومین روز از آرین ماه میلادی بوده و با شروع این ماه طلا برای بار دیگر شروع به رشد کرده و قیمت آن به شکل بسیار قدرتمندی افزایش یافت.

هم اکنون قیمت هر انس طلا بیش از چهل دلار است و این در حالی است که در هفته گذشته قیمت طلا تا زیر 1770 دلار نیز کاهش یافت.

دلایل عمده افزایش قیمت طلا را می توان انتظارات برای تصویب یک محرک مالی جدید و ضعف دلار دانست. شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون در پایین ترین سطح 2.5 ساله خود قرار گرفته و باعث شده است تا طلا به سمت بالا بتازد.

کارشناسان معتقدند که هرچند هنوز عواملی وجود دارد که می تواند قیمت طلا را بر عکس کرده و کاهش دهند اما انتظار می رود که طلا به افزایش قیمت خود ادامه دهد.

ترکیبی از انتظار برای محرک مالی، پایین آمدن ارزش دلار و حمایت فدرال رزرو از این اتفاق به اضافه انتظارات تورمی در سال آینده می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.

افزایش تورم در سال آینده و البته بهبود اقتصاد می تواند هر دو ارزش شاخص بازار سهام و قیمت طلا را افزایش دهد.

هرچند باید منتظر ماند و دید که آیا تا پایان سال میلادی هیچ بسته محرک مالی تصویب خواهد شد یا خیر. همچنین عملکرد واکسن کرونا نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار بگذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد