اونس طلا2374.78
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

جدیدترین وضعیت بازار مسکن در تهران/ افزایش ۸۶.۵ درصدی متوسط قیمت زمین کلنگی +قیمتها

بررسی ها از کاهش ۱۱ درصدی قیمتهای پیشنهادی فروش مسکن شهر تهران در هفته اول آذرماه نسبت به هفته آخر آبان حکایت دارد.حداکثر قیمت هر مترمربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی و زیربنای مسکونی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته به ترتیب ۱۱۳.۸ و ۱۰۴.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا ، رصد جدیدترین وضعیت بازار مسکن نشان دهنده افت قیمت در اغلب مناطق تهران طی اولین هفته آذرماه ۱۳۹۹ است. بررسیها نشان می دهد نرخهای پیشنهادی فروش ملک در هفت روز ابتدایی آذرماه نسبت به هفته پایانی آبان ماه در منطقه یک ۴.۷ درصد، منطقه دو ۱۱ درصد، منطقه چهار ۴ درصد، منطقه هفت ۱.۴ درصد، منطقه هشت ۳.۳ درصد، منطقه نه ۵.۵ درصد، منطقه ده ۰.۳ درصد و منطقه ۲۲ بالغ بر ۸ درصد کاهش داشته است.

اطلاعات به دست آمده از سامانه کیلید همچنین حاکی از آن است قیمتهای پیشنهادی در منطقه پنج ۱.۵ درصد و منطقه شش ۴ درصد افزایش یافته است. مناطق ۱۱ تا ۲۱ به دلیل پایین بودن تعداد آگهی ها در این گزارش لحاظ نشده است. به طور کلی نرخهای پیشنهادی در شهر تهران طی همین بازه زمانی ۲.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

رشد ۴ درصدی عرضه مسکن

از طرف دیگر در هفته اول آذرماه نسبت به هفته پایانی آبان ماه، تعداد آگهی های فروش ملک در منطقه یک ۱۰ درصد، منطقه دو ۳۳ درصد، منطقه هشت ۳ درصد، منطقه نه ۱۲ درصد و منطقه ۲۲ بالغ بر ۲ درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر تعداد آگهی ها در منطقه سه ۲ درصد، منطقه چهار ۸ درصد، منطقه پنج ۱۳ درصد، منطقه شش ۵ درصد، منطقه هفت ۵۵ درصد و منطقه ده ۷ درصد کاهش نشان می دهد. در این زمینه نیز آمار از افزایش ۴ درصدی تمایل برای فروش مسکن در کل شهر تهران حکایت دارد.

در ماه گذشته نیز مقایسه تعداد آگهی های آبان نسبت به آگهی های مهرماه افزایش ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

کاهش ۱ تا ۱۱ درصدی نرخها طی روزهای اخیر در حالی اتفاق افتاد که در نیمه دوم آبان ماه نیز قیمتها در بعضی مناطق تا ۱۰ درصد پایین آمده بود. افزایش تمایل برای فروش مسکن در بعضی مناطق پایتخت که اغلب با افت قیمتهای پیشنهادی همراه شده، ترمز افزایش قطعی قیمتها را نیز کشید؛ به طوری که بر اساس اعلام بانک مرکزی رشد قیمت مسکن شهر تهران از حدود ۱۰ درصد در هفت ماهه نخست امسال به ۱.۸ درصد در آبان ماه رسید. در عین حال بازارهای سکه و ارز هم افت کردند. کارشناسان معتقدند کاهش قیمتها در بازارهای غیرمولد از تحولات بین المللی، امیدواری به اقتصاد کشور و پایان روند کاهشی ارزش پول ملی نشأت می گیرد.

خانه در تهران متری ۲۷.۱ میلیون تومان

بنابراین گزارش، مطابق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در هر متر مربع بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد رشد نشان می دهد. این کمترین میزان افزایش ماهیانه قیمت از اردیبهشت سال جاری تا کنون بوده است. معاملات نیز در هشتمین ماه از سال جاری به طور محسوسی کاهش یافت. در آبان ماه ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۶۶ فقره معامله مسکن در شهر تهران به امضا رسید که در مقایسه با ماه قبل ۴۸ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش ۸۶.۵ درصدی متوسط قیمت زمین کلنگی در تهران

مطابق آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 34 میلیون و 793 هزار تومان با میانگین مساحت 210 مترمربع بوده است. این قیمت در مقایسه با بهار 99 و تابستان سال گذشته به ترتیب 36.4 و 86.5 درصد افزایش یافته است.

حداکثر قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی 155 میلیون و حداقل آن حدود 5 میلیون تومان در شهر تهران بوده است. مطابق گزارش‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تابستان سال گذشته حداکثر قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین مسکونی کلنگی در تهران 72.5 میلیون تومان بود. به عبارت دیگر از تابستان 98 تا تابستان 99 قیمت زمین کلنگی 113.8 درصد در شهر تهران افزایش یافته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران 24 میلیون و 146 هزار تومان با میانگین مساحت 88 مترمربع و متوسط عمر بنای 12 سال بوده که نسبت به بهار امسال و تابستان سال گذشته به ترتیب 28.3 و 76.4 درصد افزایش داشته است.

حداقل و حداکثر قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی به ترتیب 3 میلیون و 580 هزار و حدود 130 میلیون تومان بوده است. تابستان سال گذشته حداقل و حداکثر قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی 2 میلیون و 63 میلیون و 800 هزار تومان بود. حداکثر قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته 104.7 درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران 641911 ریال با میانگین مساحت 79 مترمربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده که نسبت به فصل قبل 15.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 47.4 درصد افزایش یافته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد