اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا افزایش خواهد یافت اما چه زمانی؟

طلا در هفته های اخیر بخش بزرگی از قیمت خود را از دست داده و همچنان در حال طی کردن یک فرایند نزولی می باشد. اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که طی ماه های آینده قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا افزایش خواهد یافت اما چه زمانی؟


طلا در هفته های اخیر بخش بزرگی از قیمت خود را از دست داده و همچنان در حال طی کردن یک فرایند نزولی می باشد. اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند که طی ماه های آینده قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

پس از اعلام خبر موفقیت واکسن کرونا و تولید آن تا پیش از پایان سال جاری میلادی فشار بسیار زیادی بر روی قیمت طلا ایجاد شده و توانست بخش بزرگی از رشد آن را در ماه های اخیر از بین ببرد.

هر انس طلای جهانی که تا بیش از 2000 دلار رشد کرده بود و به رقم 2070 دلار رسیده بود اکنون به زیر 1800 دلار رسیده است و قیمت چند ماه گذشته خود را بازیابی کرده است.

بسیاری از کارشناسان انتظار سقوط قیمت طلا تا این مرحله را نداشته و با پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده انتظار داشتند که طلا برای بار دیگر به بالای 2000 دلار بازگردد.

طبق داده های تاریخی این موضوع ثابت شده است که هرگاه شرایط بحرانیاقتصادی به وجود می آید قیمت طلا رشد بسیار قابل توجهی را از خود نشان داده و گران می شود.

مهم ترین دلیل افزایش قیمت طلا طی یک سال گذشته نیز شرایط بحران اقتصادی به وجود آمده بر اثر همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید 19 بود که منجر مرگ بسیاری از افراد و فلج شدن اقتصاد بسیاری از کشور ها بود.

هم اکنون نیز اگر دقت کنیم وضعیت اقتصادی بهبود چندانی نیافته و با وجود موفقیت واکسن کرونا دنیا حداقل تا چند ماه آینده همچنان با ویروس کرونا و بیماری کووید 19 درگیر خواهد بود.

به علاوه انتظار می رود فدرال رزرو به اقدامات حمایتی خود از اقتصاد ادامه داده و طی ماه های اول سال آینده یک بسته بزرگ حمایتی تصویب شود.

این اتفاقات در سال آینده با تورم و انتظارات تورم همراه خواهند شد که همه گی باهم می توانند قیمت طلا را دوباره به نقطه های بسیار بالایی بازگردانند.

باید توجه داشت که هم اکنون در تعطیلات گسترده کرونایی به سر برده و حجم معاملات نیز بسیار کاهش یافته است. به اضافه اینکه در آخرین ماه سال میلادی قرار داریم و تعطیلات پایان سال نیز وقفه بسیار بزرگی در بازار ها ایجاد حواهند کرد.

می توان انتظار داشت که قیمت طلا تا پایان سال 2020 میلادی در صورتی که خبری از بسته محرک مالی نباشد تغییر چندانی نخواهد داشت و حتی ممکن است کاهش بیشتری نیز داشته باشد.

اما طی ماه های اولیه سال میلادی جدید و به خصوص نیمه اول آن قیمت طلا با توجه به چیز هایی که گفته شد بار دیگر افزایش خواهد یافت و قیمت آن بر طبق بسیاری از پیش بینی ها به بالای 2000 دلار بازخواهد گشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد