اونس طلا2209.09
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دژپسند روز قیامت باید پاسخگو باشد/ خانه متری ۱۵۰ میلیون تومان در تهران شرم‌آور است!

نایب رئیس دوم نخستین سال مجلس یازدهم درباره مدیریت بهای فولاد، مشکلات کشت‌وصنعت هفت تپه و مسکن مهر گفت.

به گزارش سایت طلا،علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تغییر قیمت محصولات فولادی و برگزاری نشست‌های متعدد برای مدیریت بهای آن گفت: قیمت فولاد در دنیا با وجود اقتصاد آزاد از ایران که بهای انرژی کمتری هم دارد، ارزانتر است.

او تأکید کرد: وزیر صمت باید جلوی دلالان و رانت خواران حوزه فولاد را بگیرد، معتقدم اگر فولاد و ورق صادر شود و ارز حاصل از فروش آن را هم به کشور آوردند، تحمل گرانی‌اش را به جان می‌خریم!

نیکزاد با یادآوری اینکه رزم حسینی وزیر صمت اعلام کرد قیمت فولاد را به زیر ۱۰ هزار تومان می‌آوریم، بیان کرد: پیش‌تر، در پی افزایش قیمت فولاد، تماس‌هایی از سوی مردم گرفته می‌شد و از نبود امکان فعالیت پروژه‌ها ابراز نگرانی می‌کردند؛ با اسلامی وزیر راه‌و‌شهرسازی تماس گرفتم تا موضوع را جویا شوم که پاسخ داد نمی‌دانم و باید از وزیر صمت بپرسم، وزیر صمت هم مانند وزیر راه‌ و شهرسازی پاسخ داد و البته بیان کرد مسئله را از دژپسند، وزیر اقتصاد پیگیری کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشم درباره بهای فولاد اظهار کرد که هرچه در بورس برود، ارزان خواهد شد، اما به او گفتم که این محصول گران شده است! دژپسند هم برای بررسی همین مسئله مدیر کالای بورس ایران را ساعت ۳ بعدازظهر آن روز فرستاد. در نشستی که داشتیم، مدیر کالای بورس توضیح داد محصول فولادی را ۲۰ درصد بیشتر در بورس ارائه نمی‌کنند و پس از کشف قیمت، به صورت آزاد می‌فروشند؛ حال چه کسی باید به این موضوع نظارت کند؟

دژپسند باید روز قیامت پاسخگو باشد

او با اشاره به سفر نظارتی سه تن از نمایندگان پارلمان به محل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در خوزستان گفت: بر ۴ موضوع در بررسی‌ها تأکید شد که به استاندار خوزستان و مسئولان اعلام کردیم؛ لزوم کاشت در ۳ هزار هکتار برای برداشت محصول کافی، ضرورت فراهم کردن بیمه تأمین اجتماعی کارگران، جلوگیری از پرداخت نشدن حقوق کارگران بیش از یک ماه و خلع ید از مالک که این مورد بر اساس گزارش وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات الزامی است.

نیکزاد با بیان اینکه ۲ دستگاه دولتی حاضر به تملک هفت تپه شدند، تصریح کرد: وزیر اقتصاد به هیئت داوری در این زمینه خلع ید مالک کشت و صنعت هفت تپه نامه‌ای نوشته است و انتظار داریم این هیئت با توجه به نظر دستگاه‌های نظارتی و بررسی‌ها اهلیت مالک را مانند کشت و صنعت مغان رد کند و خلع ید اتفاق بیفتد.

او یادآور شد: چرا علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی را پس از چند کار انقلابی برکنار کردند؟ وزیر اقتصاد هم در روز قیامت و هم در حضور نمایندگان مردم باید در این باره پاسخ دهد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این گفته را که «عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی با استعفای خودش بوده است» اصلاً نمی‌پذیریم.

اطلاعات غلطی درباره مسکن به رئیس جمهور داده‌اند/ خانه متری ۱۵۰ میلیون تومان در تهران شرم‌آور است!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور اطلاعات غلطی درباره مسکن داده‌اند، گفت: دولت ایشان ۶ سال از عمرش را در زمینه مسکن تباه کرد و تا زمانیکه رئیس جمهور به اصطلاح پای کار نیاید، شورای عالی مسکن را تشکیل ندهد و ۱۵ روز یکبار جلسه‌اش برگزار نکند و البته مسکن را اولویت نداند، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

نیکزاد درباره ظرفیت شهرسازی در کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد و مجموع وسعت کل شهر‌های کشور ۳۳ میلیون هکتار هم نمی‌شود، یعنی حدود ۲ درصد وسعت کشور زیر ساخت و ساز شهری رفته است.

او یادآور شد: سرعت اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم باید بیش از این باشد، مسکن نیروی کار وارداتی و وابستگی نمی‌خواهد و کاملاً موضوعی داخلی است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور انبوه‌سازان و پیمانکاران و البته فراهم کردن تسهیلات از سوی دولت برای ساخت مسکن لازم است؛ یک زمان در اسلامشهر مدارس سه شیفته شده بود، فکر کردم زادِ ولد افزایش داشته است! از مسئولان پیگیری کردم که پاسخ دادند بحث زادِ ولد نیست، کسانی که در تهران نتوانستند خانه اجاره کنند، به اسلامشهر و پرند آمده‌اند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: دو و نیم میلیون خانه خالی وجود دارد، اما این تعداد خانه لوکس است و عامه مردم و جوانان نمی‌توانند آن را خریداری کنند، خانه متری ۱۵۰ میلیون تومان در تهران شرم‌آور است! طرح دوفوریتی تأمین مسکن به زودی برای بررسی به صحن می‌آید و هر سال باید حداقل یک میلیون واحد مسکن تولید شود که ۲۰۰ هزار واحد در روستا، حدود ۲۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و بقیه در مناطق دیگر است.

۱۸ شهر جدید در زمان آخوندی مکان‌یابی شد/ مسکن مهر پرند و پردیس را سیاسی کردند

نیکزاد در پاسخ به اینکه جانمایی واحد‌های مسکن مهر کارشناسی نشده بوده و مشکلات زیرساختی در شهر‌های جدید به وجود آورده است، تأکید کرد: این مکان‌های شهری را دولت احمدی‌نژاد مکان‌یابی نکرده است و در آن دولت، تنها شهر سهند در مجاورت تبریز مکان‌یابی شد. ۱۸ شهر جدید مانند پرند در زمان آخوندی، وزیر وقت راه‌وشهرسازی مکان‌یابی شده است.

او گفت: شاید نام شهر سهند را هم نشنیده باشید، اما همه امکاناتی را دارد؛ درباره مسکن مهر شهر‌های پردیس و پرند، سیاسی برخورد کرده‌اند، ۴۲ هزار واحد مسکن در قم ساخته شده است، آیا در پردیسان در برق، گاز و آب مشکلی وجود دارد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر می‌گویید جایی از مسکن‌های مهر ساخته شده آب ندارد، همین دولت در حال حاضر پنجشنبه‌ها طرح «الف ب ایران» را اجرا می‌کند، پس می‌تواند آب را به این شهر‌ها هم برساند. کشور برق صادر می‌کند، پس می‌تواند به این واحد‌های مسکن مهر هم برق‌رسانی کند.

نیکزاد اظهار کرد: البته ما منابع را پیش بینی کرده بودیم؛ قیمت زمین در پردیس متری چند است؟ به برکت همین مسکن‌های مهر زمین‌های آنجا ارزش پیدا کرده، پس مکان یابی درست انجام شده است.

او ادامه داد: در اخبار فقط نام پردیس و پرند را می‌شنوید؛ چون موضوع را سیاسی کرده‌اند. در پردیس آپارتمانی داریم که یک میلیارد تومان ارزش دارد، این شهر‌ها جزء مناطق محروم نیستند.

وزیر اسبق مسکن‌وشهرسازی گفت: آیا در اخبار شنیده‌اید کسی بگوید همین مسکن مهر را نمی‌خواهم؟ همین الان ۹ هزار نفر در نوبت مسکن مهر هستند. وزیر اطلاعات یک بار در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرده بود مسکن‌های مهر نامناسب است و هم پاسخ دادیم اگر خراب است، چطور ۲۰۰۰ مسکن از ما برای پرسنل وزارت اطلاعات گرفته‌اید؟

نیکزاد یادآوری کرد: هیچ جای دنیا ابتدا نانوایی و مدرسه را پیش از مسکن نمی‌سازند. زمانی که مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل بودم، زمینی را به ما دادند و اکنون هم آنجا زندگی می‌کنم؛ ما آخرین خانه بودیم و حتی گرگ تا خانه ما می‌آمد و آب را هم از همسایه می‌گرفتیم؛ اما الان در شهرک سبلان فاز یک هرچه برای زندگی شهری بخواهید وجود دارد.

او افزود: همه حرف‌هایی را که گفتند نمی‌شود، الان در اقدام ملی مسکن اجرا می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد