اونس طلا2325.51
مظنه15,307,000
18 گرم3,533,600
ارزش سکه34,486,671
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ریزش ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس/روند شاخص بورس فردا چگونه خواهد بود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۱۸ هزار ۵۹۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۵۶ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا،در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۱۸ هزار و ۵۹۷ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۵۶ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۹۶۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۰ هزار و ۵۷۰ واحد رسید.

معامله گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۹۸ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال ارزش داشت. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهانف سایپا، و ملی صنایع مس ایران نمادهای پر بینننده این بازار بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۹۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۹۵ هزار برگه سهم به ارزش ۸۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو (غصینو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه کوثر (کوثر)، فرابورس ایران (فرابورس)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و اعتباری ملل (ملل) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

روند شاخص بورس فردا چگونه خواهد بود؟

در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه در نمادهای شستا و فلزات اساسی روندی منفی پیدا کرد. در حالی که به دلیل منفی بودن روند قیمت‌ها در بازار ارز و طلا پیش‌بینی می‌شد بخشی از نقدینگی به بازار سهام وارد شود اما همچنان شاخص بورس روند صعودی پرقدرتی را آغاز نکرده است.

از نگاه برخی از کارشناسان پس از عبور بورس از ریسک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و امیدوار بودن به توزیع گسترده واکسن کرونا و به تبع آن، کاهش نااطمینانی ناشی از کرونا می‌توان در میان‌‎مدت به بازار سهام امیدوار بود. با این حال در مقطع کوتاه‌مدت یعنی فردا ممکن است بورس چه روندی داشته باشد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار سهام فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا نیز عرضه در بازار سهام زیاد باشد و روند شاخص کل نزولی شود.

همچنین محمد خبری‌زاد در رابطه با بورس فردا گفت: با توجه به عرضه‌های امروز، فردا در یک ساعت اول معاملات عرضه در بازار سهام زیاد است اما باید ببینیم در ادامه روند معاملات تقاضا به بازار سهام بازمی‌گردد یا نه. اگر تقاضا عرضه را کنترل نکند افت شاخص فردا بیشتر از امروز خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد