اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دست و پا زدن پمپئو در دقیقه ۹۰ در خلیج فارس

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حالی که دولت جدید برای بدست گرفتن سکان کشور آماده می شود، در حال رایزنی با متحدان منطقه خلیج فارس است و پرسش این است که او در این روزهای پایانی به دنبال چه اهدافی در منطقه بسر می برد؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه نوشت: در حالیکه دولت جدید آمریکا تحت ریاست جو بایدن در حال ورود به کاخ سفید است، اما مایک پمپئو همچنان در سفر به کشورهای خلیج فارس از سیاست های دولت ترامپ علیه ایران دفاع می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایرنا، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که به نظر می رسد در حال انجام آخرین دور از سفرهای رسمی خود به کشورهای خلیج فارس است، بر راهبرد خاورمیانه دولت ترامپ که به ایران به عنوان تهدید اصلی منطقه متمرکز است، تاکید کرد.

وی در مصاحبه با شبکه العربیه گفت: سیاست ها و وظیفه ما تغییر نمی کند، مسئولیت های من تغییر نمی کند. من هنوز هم موظفم هر ساعت هر دقیقه از مردم آمریکا دفاع کنم و آنها را در اولویت خود نگه داریم و این کار را خواهیم کرد. ما این کار را تا آخرین لحظه انجام خواهیم داد.

به نوشته آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علی رغم تلاش های بی نتیجه مبارزات انتخاباتی برای جلوگیری از صدور تاییدیه آرا در ایالت های مختلف همچنان از پذیرفتن بایدن در انتخابات 2020 امتناع می ورزد.

دولت ترامپ در تلاش است تا فشار بر ایران را قبل از روی کار آمدن دولت بایدن به عنوان رییس جمهوری جدید آمریکا افزایش دهد. بایدن برخلاف ترامپ اعلام کرده که می خواهد به روابط نزدیک با ایران بازگردد.

تحلیلگران می گویند انتظار می رود که بایدن برای جلوگیری از تشدید تنش تمایل بیشتری به تعامل با ایرانیان داشته باشد، اگرچه احتمالاً او روی برنامه موشکی و نه فقط برنامه هسته ای آن فشار خواهد آورد.

قرار است پمپئو اواخر روز یکشنبه به عربستان سعودی سفر کند تا قبل از عزیمت به واشنگتن، با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور ملاقات کند.

سفر پمپئو به کشورهای خلیج فارس با ورود به ابوظبی پایتخت امارات در روز شنبه آغاز شد و در ابوظبی با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات دیدار و گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در این دیدار طرفین درباره پیشرفت تصمیم امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل به گفتگو پرداختند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که آنها همچنین همکاری امنیتی و مقابله با نفوذ بد ایران در منطقه و همچنین چین را مورد بحث قرار دادند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد