اونس طلا2207.27
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس چه زمانی باز می‌گردد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بروز رشد قیمت سهام در بازار به نظر می‌رسد به مرور بازگشت دوباره اعتماد افراد حقیقی به سرمایه‌گذاری در بورس را بدنبال داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایرنا،هومن عمیدی امروز (شنبه) افزود: بازار سرمایه هفته گذشته با توجه به تعیین تکلیف انتخابات آمریکا، افت قیمت دلار و کم رونق شدن جذابیت بازار ارز توانست به لحاظ سرمایه گذاری از دیگر بازارهای سرمایه گذاری پیشی بگیرد و بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

وی با بیان اینکه تغییر دستورالعمل های سازمان بورس در برخی از موارد خاص توانست گره گشای مشکلات موجود در این بازار باشد، توضیح داد: کارشناسان در چند وقت گذشته به ضرورت تغییر قوانین بازار سرمایه به عنوان موتور محرک و اثرگذار در تغییر روند معاملات بورس تاکید داشتند که با از بین رفتن محدودیت های اعمال شده در خرید و فروش روزانه، ورود نقدینگی به بازار را پس از اصلاح سنگین شاخص بورس مشاهده کردیم.

عمیدی افزود: این تغییرات هرچند کوچک، اما باید ادامه دار باشد تا بتوان به استانداردهای جهانی مقررات و قوانین بازار سرمایه در اکثر کشورهای توسعه یافته، دست یافت.

این کارشناس بازار سرمایه به نرخ دلار اشاره کرد و گفت: قیمت دلار به نظر می رسد در کانال ۲۵ هزار تومان به عنوان کانالی کم نوسان تا زمان ارائه بودجه توسط دولت حفظ شود و مفروضات بودجه در آذر ماه باید مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد تا آثار احتمالی بودجه بر وضعیت شرکت ها مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: توازن نداشتن در بازار سرمایه با دیگر بازارهای سرمایه گذاری ، همچنین جبران عقب ماندگی در بازدهی بورس طی سه ماه اخیر که با افت و شیب کم بقیه بازارها جبران و تعادل ایجاد خواهد کرد.

عمیدی با بیان اینکه به نظر می رسد پس از تعیین وضعیت بودجه باید در انتظار گزارش ۹ ماهه شرکت ها ماند تا میزان سوددهی آنها مورد بررسی قرار گیرد، گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته عمده شرکت ها از بودجه پیش بینی شده خود جلوتر خواهند بود، چنانچه در این مدت در تصمیم گیری نهادهای دولتی و نیمه دولتی درباره بازار سرمایه اتفاق خاصی رخ ندهد، ممکن است شاهد تغییراتی در روند معاملات این بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: گروه های فلزی و معدنی به همراه گروه پتروشیمی و شرکت های دلاری محور می توانند در وضعیت فعلی که شاهد بازگشت رشد به بازار هستیم روند پرشتابی را در پیش گیرند.

وی گفت: هفته گذشته در گروه بانکی نمادهای با سرمایه بیشتر پیشتاز بودند و در بازار پایه شاهد افت قیمت نمادهای بانکی بودیم که به نظر می رسد نسبت به وضعیت معاملاتی این نمادها باید هماهنگی های بیشتری توسط سازمان بورس با سهامداران عمده و نحوه بازارگردانی آنها صورت پذیرد.

عمیدی افزود: در گروه حمل و نقل نیز صنعت کشتیرانی بعد از مدت ها اصلاح قیمتی به مسیر صعودی بازگشت، در سایر گروه ها مانند گروه خودرویی معاملات با ارزش و حجم بالا دنبال می شوند که گروه خودرویی تقریبا تعیین کننده جو عمومی بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می رسد به مرور و با رشد قیمت سهام در بازار شاهد بازگشت دوباره اعتماد افراد حقیقی به سرمایه گذاری در بورس باشیم، گفت: در کنار این روند صعودی، مسوولان سازمان بورس باید این نکته را مدنظر قرار دهند تا هرچه سریعتر بازارگردانی ها، برنامه های افزایش سرمایه شرکت ها و شفافیت بیشتر قوانین در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس پس از چندین ماه، افت پیاپی، در هفته ای که گذشت روندی مثبت یافت و رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

شاخص بورس در معاملات هفته گذشته ۱۲۴ هزار واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه ( ۲۱ آبان ماه) با عدد یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۸ آبان ماه) به عدد یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد