اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازگشت بورس به روزهای سبز با رشد قدرتمند ۴۸ هزار واحدی در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه با جهش ۴۸ هزار و ۴۵۹ واحدی با قدرت وارد کانال ۱.۳ میلیونی شد و روی رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد ایستاد.

به گزارش سایت طلا ،بازار سهم در حالی امروز را به پایان رساند که پس از مدت‌ها هفته‌ای سراسر صعود را پشت سر گذاشت. فعالان بازار امیدوارند با تداوم روند این هفته، در هفته آینده نیز شاخص کل کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی را نیز پشت سر بگذارد.

عمده افزایش شاخص کل بر دوش نماد‌های فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، تاپیکو و خودرو بود. در این روز اغلب گروه‌های سبز‌رنگ و اکثر نماد‌های شاخص‌ساز صف خرید سنگین داشتند. طوری که خرید سهام شرکت‌های بزرگ کار چندان راحتی نبود

شاخص کل بورس امروز با ۴۸ هزار و ۴۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۶۶۹۷ واحد افزایش یافت و رقم ۳۸۱ هزار و ۳۶۸ واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۹۱ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری نفت و گاز با پتروشیمی تامین و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و ایران خودرو صنعتی زرماکارون، تامین سرمایه امین، سرمایه گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق آبادان، باما و بهساز کاشانه تهران نمادهای پر بیننده این بازار بودند.

صف‌های فروش مانع افزایش ارزش معاملات شدند

معامله‌گران بورس امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۱۰۸ هزار معامله به ارزش ۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان دادوستد کردند. در بازار فرابورس ارز کل معاملات حدود ۱۳ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان بود که از این رقم هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به اوراق مرابحه دولتی اختصاص داشت و شش هزار میلیارد تومان آن معامله سهام در فرابورس بود. با این حساب ارزش کل معاملات بازار سرمایه امروز به ۲۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد، اما از این رقم حدود ۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به معاملات سهام اختصاص دارد که نشان می‌دهد ارزش معاملات به خاطر صف‌های سنگین نسبت به دیروز کاهش پیدا کرده است.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۴۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۹۵۶ هزار برگه سهم به ارزش ۱۶۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوی (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد صنعت روی زنکان (زنگان)، گروه صنعتی تبرک (تبرک)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، سیمان لار سبزوار (سبزوا) و برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد