اونس طلا2392.81
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آینده قیمت سکه و طلا

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه اعلام موفقیت دومین واکس آمریکایی کرونا، قیمت طلا در بازار‌ها جهانی را با کاهش روبرو کرد، افزود: خبر ساخت این واکسن که با درصد بالایی از موفقیت همراه بود، روز دوشنبه منتشر شد، اما قیمت‌ها اندکی کاهش یافت، روز سه شنبه، اما این روند نزولی در بازار جهانی شدت بیشتری گرفت که این موضوع در بازار داخل نیز نمود بیشتری یافت، به طوریکه سکه تمام با کاهش حدود ۱۸۰ هزار تومانی همراه بود و طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش سایت طلا ،بعد از دوهفته سپری شدن از زمان برگزاری انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن در آن، این روز‌ها بازار سکه، طلا و ارز از ثبات نسبی برخوردار است، اما بسیاری از فعالان اعتقاد دارند، معاملات در رکود به سر می‌برد، زیرا که انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

برخی از فعالان بازار سکه و طلا معتقدند، کاهش حباب سکه نشان می‌دهد که هیجان مربوط به سرنوشت انتخابات آمریکا در حال تخلیه‌شدن است، با این حال همچنان سکه از سطح قیمتی ابتدای سال فاصله زیادی دارد. سکه پیش از ورود به سال ۹۹، در کانال ۶ میلیون تومانی مورد معامله قرار می‌گرفت.


از سویی با تعطیل شدن معاملات فردایی سکه ممکن است کمی حباب قیمت بیشتر تخلیه شود؛ با این حال، برای اینکه فلز گرانبهای داخلی به مرز حمایتی ۱۰ میلیون تومان برسد، نیاز است که قیمت دلار افت بیشتری را تجربه کند. تا زمانی‌که دلار نزدیک به سطح ۲۷ هزار تومانی نوسان می‌کند، احتمال نزول بیشتر سکه دور از انتظار است. در این میان، عده‌ای هم باور دارند در صورت ادامه افت اونس طلا، سکه توان مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت را ندارد.


قیمت‌ها در بازار سکه و طلا دارای ثبات است
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه این روز‌ها در بازار قیمت‌ها ثبات نسبی دارد، گفت:، اما به دلیل اینکه همه این وضعیت را موقتی می‌دانند، بازار در رکود کامل به سر می‌برد، زیرا که بسیاری با توجه به ریاست جمهوری جو بایدن در دو ماه آینده، انتظار بیشتر کاهش قیمت‌ها را دارند، اما حال نرخ‌ها در ثبات و تعادل نسبی قرار دارد و باید دید وضعیت بازار ارز به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه اعلام موفقیت دومین واکس آمریکایی کرونا، قیمت طلا در بازار‌ها جهانی را با کاهش روبرو کرد، افزود: خبر ساخت این واکسن که با درصد بالایی از موفقیت همراه بود، روز دوشنبه منتشر شد، اما قیمت‌ها اندکی کاهش یافت، روز سه شنبه، اما این روند نزولی در بازار جهانی شدت بیشتری گرفت که این موضوع در بازار داخل نیز نمود بیشتری یافت، به طوریکه سکه تمام با کاهش حدود ۱۸۰ هزار تومانی همراه بود و طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.
محمدولی اظهار داشت: اگر مسئله ساخت واکسن کرونا جدی‌تر شود، این موضوع می‌تواند، باعث ایجاد خوشبینی‌های زیادی در سطح اقتصاد جهانی شود که این موضوع طلا را می‌تواند با افت محسوسی روبرو کند، با شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه طلا افزایش قیمت خود را آغاز کرد و در ادامه در حالیکه این فلز گرانبها طی اردیبشهت ماه در کانال ۱۴۰۰ دلاری قرار داشت، حتی در آخر تابستان به بالای ۲۰۰۰ هزار دلار در اونس جهش کرد، که رکورد شکنی تاریخی به حساب می‌آید.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد:، اما طلا نتوانست بالای ۲۰۰۰ هزار دلار دوام بیاورد و برای مدتی است که در کانال ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلاری در نوسان است، اما اگر کرونا مهار شود، طلا نیز با افت روبرو خواهد شد، این در حالی است که طی چند ماه گذشته تمامی تحلیل‌ها و پیش بینی‌ها از بازار طلا حاکی از افزایش قیمت‌ها داشت، با توجه به اینکه چشم انداز روشنی از لحاظ اقتصادی وجود نداشت، اما حال که واکنشها یکی پس از دیگر از راه می‌رسند، می‌توانند، جهت تحلیل را تغییر دهند.

رکود در بازار طلا و سکه
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در شرایطی که اقتصاد جهانی در رکود است، تقاضا برای طلا قابل توجه است، ادامه داد: طی چندین ماه گذشته به دلیل رکود ناشی از شیوع کرونا، اقتصادی بسیاری از کشور‌ها نرخ رشد اقتصادی منفی را تجربه کرد و به تبع این موضوع نیز اقتصاد جهانی هم وارد رکود بسیار شدیدی شد، در چنین شرایط بسیاری از سرمایه گذاران دچار حس نا اطمینانی شدند و طبیعتا طلا در این وضعیت به عنوان ارزشمندترین دارایی فیزیکی مورد اقبال قرار گرفت.
محمدولی با بیان اینکه ثبات این روز‌ها بازار ارز بر روی بازار سکه و طلا بسیار اثر گذاشته است، یادآور شد: این مسئله نوسانات قیمتی را بسیار کم کرده و دیگر از وضعیت بی ثباتی فاصله گرفته ایم، اما در حال حاضر در بازار رکود حکمفرما است و با توجه به اینکه چشم اندازی فعلا نیز برای افزایش قیمت نیز وجود ندارد، این رکود تشدید شده است، حال باید تحولات سیاسی را رصد کرد و دید چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: همچنین با توجه به مدیریتی که از سوی بانک مرکزی در بازار‌های ارز، سکه و طلا صورت گرفت، قیمت‌ها کنترل شد و به نوعی مدیریت از سوی بانک مرکزی حاکم شد، این یک اقدام بسیار درست و اصولی است، که به نظر بنده باید استمرار داشته باشد، تا بازار‌ها از ثبات خوبی برخوردار شوند، زیرا در حالتی که بازار با افت و خیز‌های بسیار زیادی همراه شود، کسی نمی‌تواند به درستی تصمیم بگیرد، این در حالی است که الان هم همه منتظر هستند، ببینند، که قیمت‌ها تا چه بازه‌ای ممکن است افت داشته باشد.
وی با اشاره به ایکه اینکه خرید طلای آبشده بسیار کاهش یافته است، افزود: با توجه به اینکه دیگر کسی پیش بینی افزایش قیمت را در کوتاه مدت ندارد، تقاضا برای طلای آبشده نیز بسیار کاهش یافته، معمولا زمان‌هایی که قیمت‌ها با یک شوک افزایشی روبرو می‌شوند، تقاضا برای خرید طلا نیز به یک باره با افزایش روبرو می‌شود، اما در حال حاضر چنین وضعیتی بر بازار طلا و سکه داخلی حکمفرما نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد