اونس طلا2325.1
مظنه15,271,000
18 گرم3,525,300
ارزش سکه34,405,563
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

رشد 9 هزار واحدی شاخص بورس/پیش بینی بورس فردا 99/08/26

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱/۵ درصد رشد کرد اما با ادامه روند معاملات عرضه در بازار سهام بیشتر شد و روند شاخص کل نزولی شد.

به گزارش سایت طلا،سهامداران بعد از کاهش هیجان‌های موجود در بورس، شاهد بهبود وضعیت بازار در هفته جاری هستند که روند صعودی شاخص بورس در دو روز اخیر نشان‌دهنده حرکت بازار طبق پیش‌بینی‌ها است.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 17میلیارد و 99میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 12هزار و 659میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 379هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 9هزار و 717واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 257هزار و 367واحد قرار گرفت.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد برای بازگشت روند صعودی بازار سهام باید اعتماد حقیقی‌ها به بازار بازگردد و باید از بازار سهام حمایت شود، در غیر این صورت روند بورس فعلا نوسانی است.

پس از افزایش قیمت‌های جهانی و تثبیت قیمت دلار بالای 25 هزار تومان روند بازار سهام بهبود پیدا کرد و سه روز متوالی شاخص کل صعودی بود اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد افزایش عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز باشیم و حتی شاید شاخص کل بازار سهام نوسان جزئی به سمت منفی نیز داشته باشد.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری غدیر شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 2541واحد، کل (هم‌وزن) 66واحد، قیمت (هم‌وزن) 43واحد، آزاد شناور 16839واحد و شاخص بازار اول 15757 واحد رشد و شاخص بازار دوم 14134 واحد افت کردند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۳۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۴۴ هزار برگه سهم به ارزش ۴۴ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، توریل (توکاریل)، نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، ویتانا (غویتا)، بیمه تجارت نو (بنو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و نفت پاسارگاد (شپاس) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

پیش بینی بورس فردا 99/08/26

بعد از بازگشایی نمادهای تاپیکو و شپنا عرضه در بازار سهام زیاد شد و هر چند شاخص کل منفی نشد اما عقبگرد کرد و رشد شاخص کمتر از روز گذشته بود. روند بازار سهام فردا چگونه خواهد بود؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: ارزش معاملات امروز بازار سهام خوب بود. رشد بازار اگرچه شارپی نیست اما به نظر می‌رسد که روند تعادلی به بازار بازگشته و این روند ادامه‌دار است. باید توجه کرد که روند تعادلی در بازار بهتر از رشد شارپی است، زیرا در روند تعادلی بازار سهام کف‌سازی می‌کند و برای رشد آماده می‌شود.

این کارشناس درباره روند بازار فردا هم گفت: پیش‌بینی می‌شود که بازار فردا هم متعادل باشد. البته احتمالا نوسان کوچکی وجود داشته باشد و بازار چندان درگیر صف فروش یا خرید نباشد.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: روند بازار سهام نوسانی است و قیمت دلار، افزایش نرخ‌های جهانی و داخلی به نوعی به نفع بازار سهام است اما فعلا نمی‌شود زمان پایان روند نوسانی بازار سهام را پیش‌بینی کرد اما روند بازار در مجموع مثبت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد