اونس طلا2394.45
مظنه16,026,000
18 گرم3,699,600
ارزش سکه36,106,578
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

سبزپوشی شاخص بورس تهران با افزایش 9 هزار واحدی/ بورس هفته آینده چگونه پیش‌بینی می شود؟

شاخص کل در آخرین روز معاملات بازار سهام در هفته سوم آبان نوسان زیادی داشت و پس نزول شاخص کل به دلیل عرضه زیاد تقاضا تقویت شد و روند بازار سهام صعودی شد.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای قبل روند کاهشی به خود گرفته بود، امروز در پایان معاملات با افزایش 9 هزار و 116 واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و 221 هزار و 57 واحد رسید.

همان گونه که کارشناسان عنوان می‌کنند، با توجه به اصلاحاتی که ظرف سه ماه گذشته بر شاخص بورس اتفاق افتاده برخی سهام ارزنده شده‌اند و باید با شناسایی ارزندگی سهام و عملکرد شرکت‌های مربوطه مردم نسبت به خریداری اقدام کنند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز 106 واحد رشد کرده و به رقم 364 هزار و 991 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 641 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 935 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 580 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 5 هزار و 80 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 13.5 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، گرچه رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است، اما بالاخره بازار روند رشد را به خود گرفت.

شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز هر کدام 0.75 درصد رشد کردند.

شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 0.3 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور فقط 0.52 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 0.98 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.47 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در رشد شاخص مؤثر بودند، به گونه‌ای که بیشترین اثر افزایش بر شاخص بورس را نمادهای ملی مس، گل‌گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، پتروشیمی پارس، ایران خودرو و کشتیرانی در رشد شاخص داشتند.

نمادهای پر تراکنش در بورس تهران شامل ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس،‌فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین و سایپا بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۷۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۵۹۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۳۶ هزار برگه سهم به ارزش ۵۰ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنعتی مینو (غصینو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه (میدکو) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، ویتانا (غویتا)، نفت پاسارگاد (شپاس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سیمان ساوه (ساوه) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بورس هفته آینده چگونه پیش‌بینی می شود؟

به نظر می‌رسد روند معاملات بازار سهام در دو روز آخر این هفته بهبود پیدا کرد و ارزش معاملات نیز بیشتر شد، اما روند معاملات هفته بعد چگونه خواهد بود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دوره اصلاح بازار سهام گفت: دوره اصلاح بازار سهام تمام نشده است و نمی‌توان گفت چه زمانی اصلاح بازار سهام تمام نمی‌شود.

این کارشناس با اشاره به قیمت دلار گفت: هفته بعدی هفته خوبی برای بازار سرمایه است و با توجه به اینکه قیمت دلار نیز کاهش چندانی نداشت روند بازار سهام بهبود پیدا می‌کند، زیرا سهم‌های بازار سهام با دلار زیر 20 هزار تومان معامله می‌کنند.

همچنین این کارشناس در رابطه با لغو ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه گفت: با لغو این قانون پول در بازار سهام جریان پیدا می‌کند و این می‌تواند به بازار سهام کمک کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد