اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط قیمت دلار به کانال 23 هزار تومان/پیش‌بینی قیمت دلار فردا 18 آبان 99

آخرین پیگیری‌ها از بازار ارز از کاهش مجدد قیمت دلار در بازار خبر می‌دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از تجارت نیوز،آخرین پیگیری‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد که در آخرین معاملات امروز، قیمت دلار به کانال 23 هزار تومان نیز رسیده است.

ساعتی پیش جو بایدن به عنوان برنده انتخابات آمریکا اعلام شد. خبری که تاثیر آن بر بازارها از اکنون قابل مشاهده است.

پس از سقوط دلار به کانال 23 هزار تومان باید منتظر چه اتفاق دیگری در روز یکشنبه 18 آبان ماه بود؟

با وجود کاهش شدید قیمت دلار در بازار آزاد، امروز قیمت دلار در صرافی‌ ملی نسبت به دیروز هفت درصد افت داشت و به رقم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. رقمی که تا پیش از شروع بازار آزاد روز یکشنبه دیگر تغییری نکرده است.

از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی گفته است: اعتقاد بانک مرکزی این است که به‌صورت طبیعی و در چارچوب فرآیند‌های بازار، باید اجازه تخیله انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. لذا، بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر برآن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

این سخنان همتی در روز اعلام نتیجه انتخابات آمریکا در حالیست که از نگاه خیلی از فعالان بازار انتخابات آمریکا عامل اصلی افت قیمت دلار بوده است.

محمد لاهوتی،رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران، گفته است: تجربه دو روز گذشته به خوبی نشان می‌دهد بالا رفتن نرخ ارز در روزهای ابتدایی هفته جاری و کاهش آن در روزهای پایانی هفته، متاثر از اخبار منتشره شده از انتخابات آمریکا است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد این اثرگذاری در فردا نیز محتمل است و حتی قیمت دلار ممکن است تا حدود 20 هزار تومان نیز کاهش یابد.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، کارشناس بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که پیش از این، این کاهش را محتمل دانسته بودند.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگویی خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را داشتند توصیه کرده بود که ریسک دلار 20 هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز گفته بود: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان(و رسیدن به 20 هزار تومان) ریزش داشته باشد.

آیا فعالان بازار ارز فردا شاهد دلار 20 هزار تومانی خواهند بود یا مقاومت قیمت دلار در کانال 23 هزار تومان نخواهد شکست؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد