اونس طلا2213.89
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تجربه سه سال اخیر برای دولت آینده آمریکا درس باشد / دولت جدید به همه تعهدات خود برگردد/جزییات ساعت پایان کار کسب و کارهای غیرضروری

رئیس جمهور گفت: تجربه سه ساله درسی باشد تا دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردند و مردم ما پاداش صبر و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.

به گزارش سایت طلا ،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم ما هشت و نیم ماه است که با این بیماری مواجه هستند و هم‌چنین با مشکلات فراوانی روبرو شدند؛ خصوصا در موج سوم که همه‌گیری و ابتلای این بیماری بیشتر و شدیدتر بود؛ البته شرایط در همه دنیا نیز همین‌طور بود.

وی افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر و چارچوب‌هایی که ستاد به تصویب می‌رساند و مواردی که قرارگاه عملیاتی ستاد در اجرای آن تلاش می‌کند، به تدریج شاهد کاهش این شرایط باشیم؛ یعنی همین‌طور که مردم مراعات خود افزایش می‌دهند و موارد ضروری که ستاد تصویب می‌کند، شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: مردم ما در سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند و در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگیِ شایان توجه و بی‌نظیری از خود نشان دادند. تصمیم کشور ما همیشه روشن بوده و در هر شرایطی که باشد، ملت ما مقاومت و صبوری خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در برابر قانون و مقررات سر فرود بیاورد. امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای باشد که تحریم‌کنندگان متوجه شده باشند که راه‌شان نادرست و ناصحیح بوده و به اهداف خود دست نخواهند یافت. و این تجربه 3 ساله برای‌شان درسی باشد که ان‌شالله دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به تعهدات خود برگردد و مردم عزیز ما هم پاداش صبر، مقاومت و ایستادگی خود را لمس کنند.

روحانی هم‌چنین در ادامه درباره بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به موج جدید و شرایطی که در آن هستیم، هم در این جلسه و هم در جلسات گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌ها نیاز داریم که تمهیدات بیشتری را مد نظر قرار دهیم. موضوع کرونا تنها موضوع سلامت نیست و بلکه سلامت مهمترین مسئله است اما معیشت مردم و فرهنگ جامعه تحت تأثیر است و ما باید مراعاتِ زنجیره‌وار داشته باشیم. یعنی مراعات یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند و ماسک زدن اهمیت دارد و مهم است ولی در عین حال تنها نباید به این اکتفا کرد. نیاز داریم به این‌که فاصله‌گذاری اجتماعی را مراعات کرده و برای این‌که اجتماعات کاهش یابد و فاصله فیزیکی بیشتر شود، فقط با قانون و مقررات به نتیحه نمی‌رسیم و مردم هم باید در این زمینه ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که الان داریم اجتماعات خانوادگی و دورهمی‌هاست؛ مخصوصا در فصل زمستان که شب‌ها طولانی‌تر بوده و سنت ما ایرانی‌ها هم هست که اجتماعات بیشتری داریم. ما گفتیم قرارگاه عملیاتی ستاد بررسی‌هایی انجام دهد و مقرراتی که لازم است را برای جلسه هفته بعد بیاورد تا بررسی و تصویب کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز مطرح شد که فضاهای سرپوشیده با توجه به شرایط تهویه می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، خاطر نشان کرد: بنابراین زمستان غیر از آنفولانزا و سرماخوردگی، این مشکلات را هم برای ما ایجاد می‌کند که مردم ناچار هستند در فضاهای دربسته باشند و باید پروتکل‌ها را دقیق‌تر در این فضاها مراعات کنیم و زمان اجتماعات در فضای بسته را هم باید کوتاه کرد.

روحانی گفت: مردم ما صاحب حقوق هستند، همان حقوق شهروندی؛ رفت و آمد، انتخاب محل سکونتِ کوتاه و یا بلندمدت و حضور در جامعه و اجتماعات آزاد است اما همه این حقوق یک قید دارد و این است که این حقوق مهم تا جایی است که به سلامت مردم و جامعه لطمه‌ای نزند و ما در حقوق شهروندی باید به اصل بنیادین توجه کنیم که حفظ سلامت جامعه مهمترین اصلی است که می‌تواند مادرِ ماده قانونی و حقوق در این زمینه باشد و همه باید آن را مراعات کنیم. همانطور که حق شهروندی حق مردم است، مسئولیت‌های مردمی هم مسئولیتِ همه است و این‌طور نیست که تنها حقوق شهروندی بوده و مسئولیت اجتماعی نباشد.

وی با بیان اینکه ما باید به مسائل دینی، اخلاقی و انسانی‌مان در مسائل کرونا توجه بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: تلاش ما این است که تولید بتواند مسیر خود را ادامه دهد و معیشت مردم دچار مشکل نشود؛ هم‌چنین سلامت مردم نیز تأمین شود و تلاش ما حول این محورهاست. برای اینکه بتوانیم از جهادگران‌مان در عرصه سلامت که در خط مقدم هستند پشتیبانی کنیم، باید پروتکل‌های بهداشتی را مراعات‌ها کنیم. هرچه بیشتر مراعات کنیم، آن‌ها فرصت بیشتری داشته و وضعیت بیمارستان‌ها نیز شرایط بهتری می‌یابند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: موضوع کرونا موضوع سهل و ممتنع است؛ هم با مراعات، و استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و بهداشت لازم توسط مردم، از این شرایط عبور کنیم و هم خدای ناکرده با مراعات نکردن و بی‌اعتنایی به پروتکل‌ها می‌تواند مشکلی پیش بیاید که نجات از آن سخت و ممتنع باشد. ما چاره‌ای نداریم که ارتباطات اجتماعی را از «چهره به چهره» به ارتباطات الکترونیکی و فضای مجازی منتقل کنیم؛ چه درباره مسائل مربوط به تصمیمات و مشورت‌ها و اقدامات اداری و چه درباره مسائل تولید و معیشت. تا جایی که می‌توانیم باید مسیر را به سمت فضای مجازی ببریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

BOX:491550045

روحانی با اشاره به اینکه دولت برای عبور از این شرایط نیازمند حمایت همه ارگان‌هاست، عنوان کرد: نیروهای مسلح، هیئات، مساجد، مردم، بسیج و همه باید پای‌کار بیایند و یکدیگر را یاری کنیم با بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی گفت: آمار امروز ما مطلوب نیست اما متخصصین می‌گویند آنچه نسبت به مراکز استان‌ها و شهرهایی که بیشتر در خطر بودند و مورد توجه ما بوده، می‌توانیم در هفته‌های آینده آثار مثبتی ببینیم و در عین حال ممکن هم است که نیازمند محدودیت‌های بیشتر باشیم.

رئیس‌جمهور درباره مصوبات امروز جلسه ستاد ملی تصریح کرد: امروز درباره فعالیت کسب و کار تصویب شد غیر از مشاغل و موارد ضروری بخش اول مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها که آزاد هستند، باید پایان ساعت کاری بخش دوم، سوم و چهارم این مشاغل از 20 آبان تا 20 آذر به مدت یک‌ماه ساعت 18 باشد؛ این محدودیت برای تهران و مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت است که ستادهای استانی درباره آن‌ها تصمیم می‌گیرند. این محدودیت‌ها که گرچه سختی‌هایی برای مردم ایجاد می‌کند ولی یکدیگر را یاری کنیم بتوانیم از انتقال این بیماری جلوگیری کنیم. بنا شد که قرارگاه عملیاتی ستاد موارد دیگر را هم بررسی کند تا در جلسه بعدی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد