اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همه چیزی که لازم است درباره ریزش مو و رشد مجدد آن بدانید

ریزش موی سر یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن سر و کله می زنیم. برای حل کردن مشکل ریزش مو ابتدا باید فهمید که دلیل ریزش مو چیست و پس از آن شروع به حل آن کرد.

همه چیزی که لازم است درباره ریزش مو و رشد مجدد آن بدانید


ریزش موی سر یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن سر و کله می زنیم. برای حل کردن مشکل ریزش مو ابتدا باید فهمید که دلیل ریزش مو چیست و پس از آن شروع به حل آن کرد.

ریزش می تواند دلایل متعددی داشته باشد. از جمله این مشکلات می تواند استرس، تیروئید، عفونت های پوستر سر، پیری یا آلوپسی آندرژنیک باشد. البته ریزش مو همچنین می تواند بر اثر دوران بارداری نیز باشد که به خودی خود برطرف می شود.

در ادامه به مواردی که می تواند مشکل ریزش موی سر شما را دفع کند می پردازیم.

*رژیم غذایی

1. رژیم مدیترانه ای: تحقیقات نشان داده است که مصرف رژیم مدیترانه ای می تواند باعث به تاخیر افتادن یا کاهش خطر مشکل آلوپسی آندرژنیک یا همان طاسی مردان یا زنان شود. رژیم مدیترانه ای شامل گیاهان و سبزیجات تازه مانند جعفری و ریحان می باشد.

2. پروتئین: یکی از مهم ترین مواد غذایی که لازم است شما روزانه مصرف کنید پروتئین می باشد. این موضوع دلیل واضحی دارد چرا که بیشتر مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. کمبود تغذیه و به خصوص کمبود پروتئین می تواند باعث ریزش مو شود.

3. ویتامین A: طبق تحقیقات ویتامین A بر روی افزایش سرعت رشد مو تاثیر گذار است. همچنین این ویتامین می تواند باعث تقویت پوست سر شده و مو ها را بر روی سر حفظ کند.

*مکمل ها

1. مولتی ویتامین ها: دانشمندان نشان داده اند که ویتامین های A ، B ، C و D ، آهن، روی و سلنیوم همه در روند رشد و نگه داری مو مهم هستند. مولتی ویتامین ها را می توانید در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید اما اگر می خواهید دقیق تر عمل کنید می توانید از پزشک بخواهد تا بر حسب نیازتان برای شما تجویز کند.

2. ویتامین D: مکمل ویتامین دی نیز یکی از چیز هایی است که می تواند به رشد مجدد مو های شما کمک کند. البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین دی می تواند خطرناک باشد حتما پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

3. بیوتین: بیتوین یا ویتامین H و یا همان ویتامین B7 یکی از مواد لازم برای سنتز اسید های چرب در بدن می باشد. این موضوع برای رشد مو ها بسیار ضروری بوده و کمبود آن در بدن می تواند باعث ریزش مو شود.

4. جینسینگ: تحقیقات نشان داده اند که جینسینگ حاوی موادی می باشد که می تواند رشد موی سر را افزایش دهد. البته برای این موضوع به دوز های خاصی از مکمل جینسینگ می باشد و لازم است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

*مراقبت از مو

1. شست و شوی منظم: شست و شوی روزانه مو و تمیز نگه داشتن پوست سر می تواند باعث کاهش ریزش مو شود. باید دقت کنید که از شامپوهایی با فرمول های ملایم استفاده کنید چرا که شامپو ها با فرمول های خشن می تواند باعث شکستگی موها و ریزش آن ها شود.

2. روغن نارگیل: استفاده از روغن نارگیل برای موها می تواند باعث جلوگیری از آسیب دیدن مو شود. همچنین می تواند ریشه مو را تقویت کرده و با افزایش جریان خون در پوست سر رشد آن را افزایش دهد.

3. روغن زیتون: روغن زیتون می تواند از خشکی و شکستگی مو جلوگیری کند. استفاده از روغن زیتون و رژیم مدیترانه ای می تواند به کاهش ریزش موی ژنتیکی کمک کند.

4. استایل مو: از حالت ها و استایل های خاص که می تواند به موهای شما ضربه بزند پرهیز کنید. همچنین از استفاده برخی وسایل مانند وسایلی که به موها گرما می دهد مانند اتو مو یا کش های بسیار محکم خودداری کنید.

5. پردازش مو: استفاده از وسایل شیمیایی مانند رنگ مو یا پودر دکلره می تواند باعث آسیب زدن به موها و پوست سر شما شود. اگر قصد رنگ کردن مو های خود را دارید ترجیحا از رنگ های طبیعی یا انواع آن که بدون آمونیاک ، پراکسید یا پارا فنیلن دی آمین هستند استفاده کنید.

*دیگر روش ها

1. یوگا: انجام دادن یوگا می تواند تا حد بسیار زیادی از ریزش مو به دلیل استرس جلوگیری کند. شما می توانید ویدیو های آموزشی یوگا را در سراسر اینترنت مشاهده کنید.

2. ماساژ: ماساژ پوست سر احساس بسیار خوبی دارد اما در کنار آن می تواند به رشد موهای شما نیز کمک کند. یک مطالعه کوچک در سال 2016 نشان داد که 24 دقیقه ماساژ سر در روز می تواند به رشد مو ها کمک کند.

3. آب پیاز: استفاده دو بار در روز از آب پیاز بر روی سر می تواند به رشد مجدد مو کمک کند. تحقیق کوچکی در سال 2014 نشان داد که آب پیاز در 87 درصد شرکت کنندگان در ایت مطالعه توانست نتیجه بخش باشد. دانشمندان معتقدند که این دلیل موضوع می تواند گوگرد موجود در آب پیاز باشد.

*خلاصه

ریزش تعدادی از مو ها در روز می تواند امری فوق العاده عادی باشد اما اگر ریزش شدید تر شود می تواند تبدیل به یک موضوع نگران کننده شود. توجه داشته باشید که اگر به صورت ناگهانی دچار یک ریزش شدید مو شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از راه حل های بالا ریزش مو های خود را کاهش دهید و باعث رشد مجدد موهای خود شوید. البته لازم است توجه داشته باشید که شش ماه تا یک سال طول می کشد تا موهای از دست رفته شما دوباره رشد کرده و ترمیم شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد