اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش عجیب بازار به پیش‌فروش خودروسازان / خودرو گران شد!

هرچند سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود پیش‌فروش خودرو در دو هفته اخیر، تنها در یک هفته اخیر برخی از خودروهای داخلی تا ۱۰ درصد هم افزایش قیمت در بازار را تجربه کردند.

به گزارش سایت طلا به نقل از تجارت نیوز،سیاستگذاران عرصه صنعت خودرو به دنبال آن هستند که با اجرای طرح پیش‌فروش خودرو، مانع از افزایش قیمت در این بازار شوند. اما آیا این هدف محقق شده است؟

در دو هفته اخیر سایپا و ایران‌خودرو پیش‌فروش خودرو داشتند.

اما آیا با این پیش‌فروش و توزیع رانت قابل توجه در این طرح‌ها به دلیل ارزانی خودروهای پیش‌فروش در مقابل قیمت‌ها بازار نتیجه‌بخش بود؟

بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد تنها در هفته اخیر خودرو ساینا به میزان دو درصد، خودرو تیبا۲ به میزان چهار درصد، تیبا صندوق‌دار به میزان شش درصد و خودرو سمند هم به میزان ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

براساس ارزیابی بازار مدل صندوقدار تیبا هفته گذشته را با رشد شش درصدی به پایان رساند و قیمت آن به 145 میلیون تومان رسید. ساینا دیگر محصول صندوقدار سایپا نیز با رشد نزدیک به دو درصدی نسبت به هفته اول آبان با قیمتی 163 میلیون تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت تیبا 2 به 164 میلیون تومان و قیمت سمند به 225 میلیون تومان رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد