اونس طلا2369.58
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

بازگشت بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد/بورس هفته آینده چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

شاخص کل بورس امروز با بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران گرچه این روزها روی دنده لج کاهش شاخص قرار گرفته و امروز هم در پایان معاملات با 13 هزار و 835 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 288 هزار و 193 واحد رسید، اما همان گونه که کارشناسان می‌گویند، اکثر سهام بورس ارزنده شده و از نظر حرفه‌ای وقت خرید سهام ارزنده است.

به این خاطر امروز در بورس تهران بیش از 7 هزار و 100 میلیارد تومان و در فرابورس بیش از 13 هزار و 300 میلیارد تومان و در مجموع در این دو بازار بیش از 20 هزار و 400 میلیارد تومان داد و ستد شده است.

امروز شاخص کل بورس با معیار هم وزن با کاهش 3156 واحد به رقم 376 هزار و 995 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 895 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 7.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 789 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 101 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه نمادهای بورس قرمزپوش بوده و کاهش یافتند، اما شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل یک درصد کاهش یافت.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت در معیار هموزن هر کدام فقط 83 صدم درصد عقب‌نشینی داشتند. شاخص آزاد شناور 1.1 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس تنها 95 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد ایران خودرو به تنهایی بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشت و برعکس نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل تولید نیروی برق آبادان، فولاد مبارکه، ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۱۲۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۵۴ هزار برگه سهم به ارزش ۱۳۳ هزار و ۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی مارون (مارون) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مهرماه امسال با اشاره به نوسان بازار بورس گفته بود: از همه کسانی که می‌خواهند وارد بورس شده یا از آن خارج شوند، خواهش می‌کنم سه عبارت مشاوره، مطالعه و معامله را مبنای کار خود قرار دهند الان که بحث خروج از بورس مطرح است، به مردم می‌گویم که این دارایی شماست پس این دارایی را در معرض اصطلاحا بیا و بخر قرار ندهید، زیرا این امر باعث بیان نشدن ارزش واقعی سهام می‌شود.

اما بورس هفته بعد چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار هفته بعد گفت: نه نظر می‌رسد با توجه به معاملات امروز بازار سهام شنبه معاملات مثبتی در بازار داشته باشیم و شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای بزرگ روندی صعودی داشته باشد، اما احتمالا در روز یک‌شنبه به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه عرضه در بازار زیاد می‌شود و شاخص کل دوباره نزولی می‌شود.

این کارشناس به برگزاری انتخابات امریکا در هفته آتی هم اشاره کرده و با توجه به احتمال تغییر قیمت ارز گفت: به نظر من با پایین آمدن قیمت ارز بازار سهام رشد خواهد کرد زیرا سرمایه موجود در بازارهای موازی مانند طلا و ارز به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ریسک‌پذیری سهامداران بیشتر خواهد شد و حداقل حجم معاملات بازار سهام افزایش خواهد یافت.

به گفته وی با توجه به نتیجه انتخابات آمریکا می‌شود پیش‌بینی کرد که سهام‌های دلاری رشد خواهد کرد یا سهام‌های ریالی. این موضوع بستگی به نتیجه انتخابات دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد