اونس طلا2211.36
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آیا افزایش ناگهانی قیمت طلا در راه است؟

طلا امروز صبح همراه با باز شدن بازار ابتدا حرکتی نزولی را نشان داده و سپس قیمت آن افزایش یافت. اما سؤال اساسی اینجاست که آیا فارغ از نوسانات فعلی باید انتظار یک افزایش قیمت شدید طلا را داشته باشیم؟

آیا افزایش ناگهانی قیمت طلا در راه است؟


طلا امروز صبح همراه با باز شدن بازار ابتدا حرکتی نزولی را نشان داده و سپس قیمت آن افزایش یافت. اما سؤال اساسی اینجاست که آیا فارغ از نوسانات فعلی باید انتظار یک افزایش قیمت شدید طلا را داشته باشیم؟

ما در آستانه انتخابات ایالات متحده آمریکا قرار داریم و شرایط به هیچ وجه ساده نیست. روز های بسیار کمی تا انتخابات باقی مانده است و تقریبا تمامی بازار ها دچار نوسان شده اند.

قیمت طلا از دو هفته پیش در حال نوسان میان 1880 دلار تا 1930 دلار می باشد. کارشناسان معتقدند که طلا همچنان نیز به این نوسان ها ادامه خواهد داد.

اما به جز انتخابات ما در این هفته دو اتفاق بسیار مهم دیگر را نیز شاهد خواهیم بود. انتشار داده های تولید ناخالص داخلی و نظرسنجی های انتخاباتی.

هرچند باید توجه داشت که انتخابات بیشترین تاثیر را بر روی قیمت طلا خواهد گذاشت اما این دو اتفاق نیز می توانند تغییراتی محسوس را در قیمت طلا به وجود آورند.

کارشناسان معتقدند که بهترین حالت برای قیمت طلا روی کار آمدن کامل باید و دموکرات ها می باشد که می تواند باعث تصویب یک بسته محرک مالی بزرگ شود.

هرچند با روی کار آمدن دوباره ترامپ نیز بسته محرک مالی تصویب خواهد شد و قیمت طلا بالا خواهد رفت اما همراه با رای آوردن دموکرات ها این بسته به احتمال زیاد بسیار بزرگتر خواهد بود.

بدترین سناریو برای فلز زرد نیز می تواند به دست گرفتن سنا توسط جمهوری خواهان و در عین حال پیروزی بایدن باشد که می تواند باعث تصویب یک بسته محرک مالی بسیار کوچک شود.

انتشار داده های مربوط به ناخالص داخلی نیز تاثیر بسیار زیادی در تصویب بسته محرک مالی خواهد داشت. اگر داده های این سه ماهه از سال که در روز های آینده منتشر خواهد برخلاف سه ماهه پیش خوب باشد می تواند باعث کوچک تر شدن بسته حمایتی شود.

همچنین داده های خوب از تولید ناخالص داخلی می تواند به معنای بهبود شرایط اقتصادی و کاهش قیمت طلا باشد. اما اگر داده های چندان امیدوار کننده نباشد بسته محرک مالی بزرگتر شده و قیمت طلا نیز افزایش خواهد یافت.

ناگفته نماند که در این هفته بانک مرکزی اروپا نیز جلسه داشته و قصد تعیین نرخ جدید بهره را دارد. اگر این بانک به افزایش آمار کرونا در این کشور واکنش نشان داده و چاپ پول را افزایش دهد می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد