اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش ۱۸۱ درصدی قیمت مسکن طی ۲۳ ماه اخیر/ انتشار تحولات بازار مسکن محرمانه می‌ماند؟

در حالی وزارت راه و شهرسازی همچنان با هدف کنترل قیمت‌ها از انتشار گزارش تحولات بازار مسکن خودداری می‌کند که طی ۲۳ ماه اخیر قیمت مسکن ۱۸۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا ،مهرماه سال 97 متوسط قیمت مسکن 8 میلیون و 633 هزار تومان بود. در ماه مورد اشاره تعداد 8 هزار و 117 فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شد و بیشترین متوسط قیمت مسکن با 18 میلیون و 532 هزار تومان متعلق به منطقه یک بود.

بنابر آمار وزارت راه و شهرسازی در تیرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران به 20 میلیون و 986 هزار تومان افزایش یافت. در تیرماه 99 ارزش معاملات 25 هزار میلیارد تومان و تعادا معاملات ثبت شده در اولین ماه تابستان 12 هزار و 234 فقره بود.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی اما با این استدلال که انتشار آمار بازار مسکن را دچار التهاب می‌کند از انتشار گزارش تحولات قیمتی این بخش طی ماه‌های مرداد،‌ شهریور و مهرماه خودداری کرده‌اند. موضعی که واکنش اقتصاددانان و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و آنها از عدم شفافیت وزارت راه و شهرسازی ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس آمار بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی شهریور امسال 24 میلیون و 290 هزار تومان بود که نسبت به متوسط قیمت مهرماه 97 بالغ بر 181.36 درصد افزایش یافته است.

واقعیت آن است که بازار مسکن بی تفاوت به انتشار یا عدم انتشار آمار از سوی وزارت راه و شهرسازی متاثر از وضعیت اقتصادی کشور به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. طی روزهای آینده احتمالا بانک مرکزی تحولات قیمت مسکن تهران با برای ماه مهر منتشر می‌کند و قطعا قیمت‌ها باز هم نسبت به شهریورماه افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی قرار بود متوسط قیمت مسکن در قالب جدید 11 مهرماه منتشر شود. فعلا 22 روز از این وعده گذشته اما هنوز محقق نشده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد