اونس طلا2394.45
مظنه15,897,000
18 گرم3,669,800
ارزش سکه35,815,941
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

افت ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس/روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟

دامنه کاهش شاخص بورس به امروز هم کشیده شد و بازار سرمایه اولین روز کاری خود در هفته جاری را در حالی آغاز کرد که با بیش از ۳۸ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد.

به گزارش سایت طلا ، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها تحت تاثیر انتشار اطلاعات شرکت های بورسی در سامانه کدال، نوسان نرخ ارز و رفتار هیجانی سهامداران حقیقی و نوسان گیری شرکت های حقوقی قرار دارد، امروز هم با کاهشی 38 هزار واحدی تا رقم یک میلیون و 374 هزار و 48 واحد رسید.

با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا جو هیجانی در بازار سهام بیشتر می‌شود و صف‌های فروش به دلیل بی‌اعتمادی به بازار سهام تشدید می‌شود و این روند منفی در حالی است که سیگنال‌های مثبتی به بازار سهام مخابره می‌شود و بازار سهام به دلیل تمایلات منفی واکنشی به این اخبار مثبت ندارد.

همچنین شاخص کل بازار سهام امروز در پایین‌ترین میزان خود در چند ماه اخیر قرار گرفته و به نظر می‌رسد این محدوده حمایتی یکی از مهم‌ترین محدودهای حمایتی بازار سهام باشد.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 4762 واحد افت کرد و به رقم 389 هزار و 118 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران با کاهشی 150 هزار واحدی به بیش از 5 میلیون و 367 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس 12.5 هزار میلیارد بود که مجموع ارزش معاملات بورس اوراق و فرابورس ایران امروز بیش از 16 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص‌ کل بورس کاهش 2.71 درصدی، کاهش هم وزن بورس کاهش 1.21 درصدی را تجربه کردند.

شاخص آزاد شناور 2.67 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 3.56 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.62 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان با 3223 واحد کاهش، نماد ملی صنایع مس ایران با 2889 واحد کاهش، نماد پالایش نفت اصفهان با 1708 واحد کاهش، نماد نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 1683 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس را داشته اند.

نمادهای پربیننده و مورد اقبال معامله‌گران در بورس شامل ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۴ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۶۷۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۰۹ میلیون و ۹۶۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۲۵ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بیمه معلم (ومعلم)، بیمه نوین (نوین)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، بیمه دی (ودی)، بیمه سامان (بساما)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟

با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا جو هیجانی و خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام نیز بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد تا بعد از انتخابات آمریکا روند بازار سهام نوسانی باشد.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل ریزش بازار سهام امروز گفت: وقتی بازار سهام اصلاح سنگین انجام می‌دهد قیمت‌ها باید رنج قیمتی خود را حفظ کنند و شاید این رنج‌سازی طولانی‌مدت شود. همچنین بازار سهام به نوعی گرفتار جو هیجانی و صف‌های فروش گسترده شده که این فرایند را طولانی‌تر می‌کند.

او در رابطه با روند بازار سهام در آینده گفت: احتمالا دوشنبه یا سه‌شنبه بازار سهام روندی مثبت خواهد داشت، زیرا قیمت‌ها در حال کاهش هستند و به نظر می‌رسد روند بازار سهام صعودی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد