اونس طلا2209.89
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اگر تمر هندی خوردید و نوزاد مرده به دنیا آوردید تعجب نکنید!

تمر هندی یکی از خوراکی های محبوب در بین بچه و بزرگسالان است. اما اشتباه همه ما دقیقا در همین است که از تمبر فقط برای تفریح و به چشم یکی از تنقلات به آن نگاه می کنیم. اگر بگوییم تمر هندی نقش مهمی در سلامت دوران بارداری دارد باور می کنید؟

تمر هندی تهدیدی بزرگ برای سقط جنین مادران باردار


تمر هندی یکی از خوراکی های محبوب در بین بچه و بزرگسالان است. اما اشتباه همه ما دقیقا در همین است که از تمر فقط برای تفریح و به چشم یکی از تنقلات به آن نگاه می کنیم. اگر بگوییم تمر هندی نقش مهمی در سلامت دوران بارداری دارد باور می کنید؟

تمر هندی در سراسر آسیا و آفریقا رشد می کند. دارای یک غلاف سفت و شکننده است که در زیر آن بافتی خوراکی و چسبناک با هسته قرار دارد. تمر هنری به علت داشتن طعم ترش و شیرینی که دارد مورد توجه بسیاری قرار می گیرد.

این توجه به بخشی زیادی از خانم های باردار نیز معطوف است چرا که طعم ترش آن برای تهوع به خصوص تهوع صبحگاهی بانوان باردار بسیار کمک کننده است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است تمر هندری در دوران بارداری بی خطر است اما مانند هر چیز دیگری به علت حساسیت زیاد در دوران بارداری باید میزان مصرف آن را در حد متوسط و معقولی کنترل کرد. در این حالت اگر زیاد مورد مصرف قرار بگیرد ممکن است فواید آن تبدیل به عوارض جانبی شوند.

اما بیاید باهم فواید تمرهندی را که می تواند سلامت مادر جنین را به خطر بیندازد بررسی کنیم.

ویتامینC: این ویتامین به خودی خود یک ویتامین مقوی و ضروری برای بدن استاما در زنان باردار اگر مقدار ویتامین C دریافتی بیش از حد مجاز باشد می تواند در نهایت منجر به سقط جنین شود و یا موجب زایمان زودرس شود.

ملین: تمر هندی خاصیت ملینی دارد که برای بوست به کار می رود. در دوران بارداری که یبوست امری شایع است بسیار کمک کننده است اما مقدار زیاد آن می توان اسهال بدون کنترل ایجاد کند می تواند بدن را کم آب کند و در نهایت انقباضات رحم را تحریک کند و موجب زایمان زودرس شود.

تداخل با آسپرین: اگر آسپرین مصرف می کنید تمر هندی مصرف نکنید زیرا تداخل این دو می تواند در اوایل بارداری منجر به سقط جنین شود. همچنین یک دوز کامل از آسپرین می تواند در اواخر بارداری زایمان را به تاخیر بیندازد. افزایش مصرف آسپرین مشکلات قلبی و ریوی در جنین ایجاد می کند. حتی می تواند عارضه خونریزی برای مادر و کودک ایجاد کند.

تداخل با ایبوپروفن: تداخل در مصرف ایبوپروفن و تمرهندی جذب ایبوپروفن را افزایش می دهد و و در سه ماهه سوم می تواند به جنین آسیب برساند. زایمان را به تاخیر می اندازد و حتی می تواند دریچه قلب جنین را مسدود کند و منجر به آسیب به قلب و ریه جنین شود.

اما به یاد داشته باشید مصرف معتدل و متوسط از تمر هندی نه تنها اسیبی به کودک و مادر وارد نمی کند بلکه دارای مزایای سلامتی برای آن ها نیز است.

تقویت سلامت گوارش و اختلالت صفراوی

حاوی آنتی اکسیدان های فراوان برای جلوگیری از ایجاد سرطان

کنترل دیابت دوران بارداری

کنترل و تثبیت فشارخون در دوران بارداری

ملین و رفع یبوست

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد