اونس طلا2394.45
مظنه15,987,000
18 گرم3,690,600
ارزش سکه36,018,711
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

با استفاده از تکنولوژی، ارزش سرمایه خود را حفظ کنید

تسریع در تصمیم گیری، یکی از شروط معامله ملکی موفق است.تورم اقتصادی سال های اخیر، عموم مردم را به سرمایه گذاری و خرید کالا ترغیب کرده تا بتوانند از طریق آن، ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و کالای خریداری شده را به عنوان پس انداز نگه دارند.

تورم اقتصادی سال های اخیر، عموم مردم را به سرمایه گذاری و خرید کالا ترغیب کرده تا بتوانند از طریق آن، ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و کالای خریداری شده را به عنوان پس انداز نگه دارند. به زبان ساده، در این شرایط برای پس اندازکردن باید خرید کرد. این پس انداز می تواند طلا، سکه، ارز، سهام و یا مسکن باشد. نگه داشتن طلا و ارز ریسک هایی به همراه دارد که بیشتر خانواده این ریسک را نمی­پذیرند. از طرفی بازار سرمایه هم برای بسیاری از افراد جامعه به عنوان پر ریسک ترین حوزه برای سرمایه گذاری شناخته شده است. اما بازار مسکن بخشی است که از گذشته به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری به شمار می رفته و امروزه هم مردم زیادی خرید خانه را بهترین گزینه، برای پس انداز و سرمایه گذاری می دانند.

بازار مسکن، کم ریسک ترین بازار کلان اقتصادی

مسکن به دلایل مختلف، یکی از کم ریسک ترین بازارهای سرمایه گذاری به شمار می رود که علاوه بر اهمیت بسیار بالای استفاده، مزایای دیگری همچون سود ناشی از افزایش قیمت و دریافت اجاره بها نیز برای مالک به همراه دارد. اما خرید خانه مدت زیادی است که از عهده بسیاری از اقشار جامعه خارج شده و هر کسی توان صاحب خانه شدن را ندارد. گفتنی است بسیار از افراد جامعه که درآمد خوبی دارند نیز، به راحتی نمی توانند در مناطق گران قیمت شهر خانه بخرند.

گفتنی است این افزایش قیمت مسکن که در سال 99 رکوردشکنی کرد، انتخاب خانه را بیش از پیش دشوار کرده و متقاضیان باید با تمرکز بیشتری برای خرید یا حتی اجاره خانه اقدام کنند. از سوی دیگر مالکان نیز باید با تدبیر بیشتری اقدام به فروش خانه کنند تا بتوانند خانه دیگری خریداری کرده و از سوی دیگر هنگام فروش ملک خود رفتار سوداگرانه نداشته باشند.

همچنین سرعت در خرید و فروش ملک نیز اهمیت بسزایی پیدا کرده. چراکه به عنوان مثال متقاضی خرید آپارتمان در دروس، هر روزی که دیرتر اقدام به خرید کند باید مبلغ بیشتری برای خرید ملک مورد نظر خود بپردازد. چراکه افزایش قیمت مسکن در این منطقه و محله های همترازش به صورت روزانه تغییر می کند؛ ازاین رو تسریع در تصمیم گیری یکی از شروط یک معامله ملکی موفق است.

این افزایش سرعت در انتخاب را تنها می توان با استفاده از تکنولوژی در بسترهای آنلاین و تخصصی فراهم کرد. چراکه وجود فایل های متعدد می تواند، گزینه های بیشتری برای انتخاب به کاربر دهد. از سوی دیگر فیلترهایی که سامانه های تخصصی املاک، برای جستجوی متقاضیان ایجاد کرده اند، می تواند این مهم را تا حد قابل قبولی ساماندهی کند.

سود بیشتر در معاملات ملکی، با استفاده از تکنولوژی

به طوری که کاربر با مشخص کردن محله، بازه قیمتی، متراژ و تعداد اتاق ها، صرفا از میان گزینه های متناسب با نیازش انتخاب ملکی خود را انجام می دهد. اما این مهم یک مرحله دیگر پیشرفت کرده و سامانه ای دانش بنیان به نام اینپین توانسته عمل جستجو را طوری آسان کند که دیگر نیاز نباشد کاربر به دنبال خانه بگردد. به این صورت که کاربران نیازها و سلایق خود را در سامانه اینپین وارد می کنند و هوش مصنوعی به دنبال خانه مورد نظر آنها می گردد.

این مهم با جزئیات بسیار در اختیار کاربران قرار گرفته تا بتوانند با سرعت بیشتر به خانه رویایی خود برسند و فقط برای جلوگیری از گران خریدن، با سرعت اقدام به خرید خانه نکنند. از سوی دیگر اینپین در برنامه های آتی خود، خانه هایی که متناسب زوج های جوان، مجردها، دانشجوها، کوچک متراژ و زیر قیمت محله است را در بخش های جداگانه منتشر می کند تا در سرعت و کیفیت انتخاب ملکی افزوده شود.

در این راستا اینپین تمام ابزارهای خود را به کار گرفته تا علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت جستجوی ملکی، هم متقاضیان خرید یا اجاره را به بهترین شکل به هدف خود برساند و هم مالکین و مشاورین املاک را برای انجام معامله ملکی موفق، و رونق در کسب و کارشان یاری برساند. از طرف دیگر اینپین در مجله خبری خود تلاش می کند تا آگاهی ملکی مردم را افزایش دهد تا به این صورت، مردم بتوانند تمام نکات مرتبط با خانه و بازار مسکن را مطالعه کنند. در این راستا به مشخصات سکونت در یکی از مناطق پرمتقاضی سامانه اینپین پرداخته ایم تا متقاضیان ورود به این محله را نسبت به شرایط این محله آگاه تر کنیم:

دروس محله ای متناسب با سکونت خانواده ها؛

یکی ازمحله های قدیمی شهر تهران که به واسطه نظم خاص کوچه و خیابان هایش معروف است، دروس نام دارد. نام دروس از دو حرف دره و روس الهام گرفته شده است که این نام را به واسطه سکونت روس ها در این منطقه انتخاب کرده اند.

دروس که در منطقه3 تهران قرار گرفته یکی از مناطق گران شهر به شمار می رود و به همین واسطه اکثر ساکنین این محله قدیمی های دروس هستند. گفتنی است در یکسال اخیر تعداد معاملات خرید خانه در دروس کاهش زیادی داشته که افزایش ناباورانه قیمت در این منطقه مهم ترین عامل آن است.

قیمت املاک دروس و تغییرات 5 ساله آن؛

سال 99 را می توان رکورددار افزایش قیمت ملک در تهران دانست. به طوری که ارزش ریالی خرید یک ملک مسکونی در سال 94، در حال حاضر به مقدار رهن همان ملک ارزش دارد. خرید آپارتمان در دروس نیز به همین صورت با فراز و نشیب های متعددی همراه بوده و در 5 سال اخیر، خرید و فروش ملک در این منطقه تغییرات اساسی داشته است.

به طوری که در ابتدای سال 94 قیمت خرید آپارتمان در دروس به ازای هر مترمربع 6 میلیون تومان بود. گفتنی است این قیمت یک متر آپارتمان مسکونی با 10 سال ساخت با متراژ 80 متر مربع است. این نرخ تا تیرماه 96 با افزایش بیش از دومیلیون تومانی همراه بود و به 8 میلیون و 200 هزار تومان رسید

به این صورت، سال 96 که آغاز وضعیت رکودی در صنعت ساختمان بود رکورد تازه ای در افزایش قیمت ملک این منطقه روی داد. به طوری که در اسفند ماه همان سال قیمت خرید آپارتمان در دروس به 9 میلیون و 400 هزار تومان رسید. در ادامه، فروردین 97 تا اسفند ماه هر متر مربع 8 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به 17 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است سال 98 دوره تشدید افزایش قیمت ملک در تهران و منطقه دروس بود. به طوری که اسفند ماه 98 باید برای خرید آپارتمان در دروس متری 29 میلیون تومان پرداخت میشد. اما همانطور که می دانید امسال بیشترین افزایش قیمت مسکن در تهران اتفاق افتاد. به این صورت که پایان تابستان، هر مترمربع آپارتمان در این منطقه 39 میلیون تومان خرید و فروش شد.

دروس روی نقشه و ترافیک آن

محله دورس، کمی بالاتر از میرداماد واقع شده که این مهم، ساکنین این منطقه را به شرکت ها و ادارات متعدد مرکز شهر نزدیک می کند جنوب دروس را بلوار شهرزاد و شمال آن را خیابان شهید کلاهدوز احاطه کرده است. همچنین این محله از شرق به خیابان پاسداران و از سمت غرب به خیابان هدایت می رسد.

تردد با خودروی شخصی به این منطقه از بزرگراه صدر، اتوبان شهید همت، آزادراه شهید صیاد شیرازی و مدرس امکان پذیر است. به این صورت می توان گفت دسترسی اتوبانی تا نزدیکی این محله آسان بوده و صرفا خیابان های نزدیک محله، کمی با ترافیک همراه است.

در نتیجه خرید یا اجاره آپارتمان در دروس می تواند برای خانواده ها گزینه ایده عالی باشد. چراکه هم از نظر تردد به مرکز شهر، وجود مراکز تفریحی، تجاری و سایر مولفه های تاثیرگذار سکونت، در شرایط خوبی قرار دارد. در این راستا اگر متقاضی خرید آپارتمان در دروس یا واگذاری ملک خود در این محله و سایر مناطق شهر هستید، می توانید با وارد شدن به سامانه اینپین و استفاده از ابزارهای مختلف آن، سرعت و کیفیت را در انجام معامله ملکی به دست آورید. برای این مهم کافی است واژه "inpin" را در نوار ابزار جستجوگر خود وارد کرده یا از طریق بسترهای ارائه برنامه، اینپین را دریافت کنید.

اینپین پلتفرم جستجوی ملک در همه شهرهای ایران:www.inpinapp.com

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد