اونس طلا2327.29
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

فروش ۸۵ میلیون دلار، روند قیمت را کاهشی نکرد/واکنش غیرمنتظره بازار ارز به عرضه بازارساز

امروز بانک مرکزی اعلام کردکه اقدام به عرضه ۸۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی کرده است. با وجود این میزان از عرضه ارز، در بازار آزاد، امروز شاهد بودیم که اسکناس آمریکایی سیر افزایشی گرفت و قدم در مسیر کانال ۳۲ هزار تومانی گذاشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادنیوز،دلار که روز دوشنبه معاملات خود را در حوالی 30 هزار و 600 تومان آغاز کرده بود، خیلی زود صعودی شد و با عبور از مرز 31هزار تومان با سرعت خود را به محدوده 31 هزار و 800 تومان رساند. با وجود عرضه سنگین اسکناس توسط بازارساز، فعالان عنوان می کردند که در کف بازار، دلار زیادی یافت نمی‌شود. بسیاری از معامله گران انتظار داشتند که عرضه بازارساز را به صورت ملموس تری تجربه کنند، ولی حداقل بر اساس صحبت های بازیگران ارزی به نظر می رسد چنین اتفاقی رخ نداد. در کنار این، سطح تقاضا در معاملات فردایی و نقدی بالا بود؛ در واقع بازیگران ارزی زمانی که دیدند بازار از عرضه بازارساز نهراسیده است، با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کردند. عامل دیگری که در روند افزایشی بازار نقش داشت، بالا رفتن نرخ حواله درهم بود. درهم امروز خود را به بالای 8 هزار و 500 تومان رساند و همین مساله سیگنال افزایشی دیگری را به بازار ارسال کرد.

حباب سکه بزرگ تر شد

سکه امامی به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد واکنش شدیدی نشان داد و به بالای مرز 16 میلیون تومانی رفت. افزایش قابل توجه قیمت سکه در شرایطی رخ داد که در بازارهای جهانی، طلا توان زیادی را تا ساعت 3 بعدازظهر برای رشد قیمت از خود نشان نداده بود. به گفته فعالان، خریدهای سکه بازان به این دلیل بالا رفت که احساس کردند قیمت دلار می تواند اعداد بالاتری را هم در برابر نام خود ثبت کند. رابطه قیمت سکه با اجزای بنیادی اثرگذار بر قیمت خود تا حد زیادی به هم خورده است و حباب این فلز گران بها امروز به بالای یک میلیون و 600 هزار تومان رسید. با وجود چنین حبابی، هم چنان تقاضا در بازار سکه قابل توجه به نظر می رسد و تنها تغییر مسیر دلار می تواند سکه بازان را در موقعیت عقب گرد قرار دهد.

بورس منفی شد، سکه به صدر رفت

شاخص کل بورس در سومین روز هفته بازدهی منفی را تجربه کرد و به قعر جدول بازدهی رفت. امروز در بازار سهام، شاخص کل از مرز یک میلیون و 600 هزار واحدی فاصله بیشتری گرفت و بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که در بازار سکه این فلز گران بها بیش از 3 درصد افزایش یافت. سهم دلار هم بازدهی حدودا دو درصدی بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد