اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود 1144 واحدی شاخص بورس تهران /پیش بینی بورس فردا 99/07/20

شاخص کل بورس هفته را با روند صعودی آغاز کرد و هرچند حرکتی پرنوسان داشت، اما در نهایت در حالی به کار خود پایان داد که بیش از ۱۰۰۰ واحد صعود کرده بود.

به گزارش سایت طلا ،هر چند با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل ریزش داشت و در ادامه معاملات نیز رشد چندانی نکرد اما شاخص هم‌وزن بازار سهام روندی صعودی داشت و این روند نشان دهنده این است که دیگر نوبت رشد سهم‌های کوچک رسیده است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام سهم‌های ارز محور روندی منفی داشتند و این روند در حالی بود که نرخ ارز در صرافی ملی در آستانه 30 هزار تومانی شدن است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با افزایش 1144 واحد روبه‌رو شد و به رقم یک میلیون و 541 هزار و 844 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3319 واحد به رقم 410 هزار و 517 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 827 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 6.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 801 میلیارد تومان داد و ستد کردند.اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را هم که به 3 هزار و 100 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از 10 هزار و 902 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بودند گر چه رشد شاخص‌ها بسیار ناچیز بوده، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر یک فقط 0.7 درصد نسبت به روز قبل رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت سهام با معیار هموزن هر یک 0.82 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور فقط 0.21 درصد، شاخص بازار اول بورس 0.1 درصد و شاخص بازار دوم بورس 0.4 درصد رشد کردند.

امروز شاخص‌های خودرو مربوط به ایران‌خودرو و مخابرات ایران بیشترین اثر افزایش در شاخص کل بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین سرمایه‌‌گذاری غدیر و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفت، امروز شامل نیروی برق آبادان، ایران‌خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس ایران، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، بانک صادرات و سایپا بوده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل افزایش تقاضا و ارزندگی سهم‌ها در بازار سهام بعد از اصلاح روند بورس صعودی می‌شود اما از طرفی هم افزایش نرخ ارز، تحریم‌های آمریکا و زمزمه‌هایی از افزایش نرخ سود بانکی متغییرهایی هستند که بر بازار سهام تاثیرگذار خواهند بود.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۳۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۱۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۰۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۱ هزار و چهار میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، )، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، )، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توکاریل (توریل)، پالایش نفت لاوان (شَاوان)، نفت پاسارگاد (شپاس) و نفت ایرانول (شرانل) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، اعتباری ملل (وملل)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و سیمان ساوه (ساوه) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

پیش بینی بورس فردا 99/07/20

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: فعلا بازار در حالت تعادلی و کمی رو به مثبت قرار دارد و به نظر می‌رسد روند رشد سهم‌های کوچک ادامه‌دار خواهد بود. تعادل رو به بالا در بازار سهام به دلیل رشد قیمت دلار است. اگر قیمت دلار افت کند احتمالا بازار سهام نیز افت خواهد کرد. بازار تا انتخابات آمریکا به دلیل عدم اطمینان به قیمت دلار نوسانی است اما بعد از انتخابات و شانس بیشتر پیروزی بایدن، روند تعادلی خواهد داشت.

او در رابطه با افزایش نرخ سود بانکی گفت: این کار برای بازار سهام تبعات منفی دارد اما به نظرم افزایش نرخ سود بانکی پیشنهاد بدی نیست اما به بعد از انتخابات آمریکا موکول می‌شود.

اما آیا خبر تحریم‌های بانکی جدید می‌تواند اثری بر بازار سرمایه بگذارد؟ به گفته رضایتی اخبار جدید تحریم‌ها اثری بر بازار ندارد چراکه این اخبار تکراری است و پیش از این هم بانک‌های ما تحریم بوده‌اند. به همین دلیل بازار سرمایه واکنشی به این خبر نشان نداده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد