اونس طلا2381.79
مظنه16,526,000
18 گرم3,815,000
ارزش سکه37,233,078
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

فروش فوق‌العاده رانا پلاس با قیمت قطعی آغاز شد+تصاویر

گروه صنعتی ایران‌خودرو فروش فوق‌العاده رانا پلاس را به صورت عرضه با قیمت قطعی و تحویل ۹۰روزه، از روز گذشته (دوشنبه ۱۴مهر‌ماه) آغاز کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین،گروه صنعتی ایران‌خودرو فروش فوق‌العاده رانا پلاس را به صورت عرضه با قیمت قطعی و تحویل 90روزه، از دوشنبه 14مهر‌ماه آغاز کرد؛ بر همین اساس طبق قیمتی که شورای‌رقابت و ایران‌خودرو با وجود انتقادات بسیاری اعلام کرده، رانا پلاس (رانا فیس‌لیفت) قرار است برای حواله‌داران با نرخ ۱۴۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان عرضه شود.

به این صورت که طبق روال گذشته، متقاضیان رانا‌پلاس ابتدا باید فرایند اولیه ثبت‌نام را طی کنند و پس از تایید صلاحیت و برگزاری قرعه‌کشی، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند؛ طبق این روند، ایران‌خودرو هم باید خودروهای رانا‌پلاس را با قیمت قطعی یعنی 144میلیون و 800هزار تومان و حداکثر طی ۹۰روز به دست خریداران برساند.

یکی از انتقادات وارد شده درمورد قیمت اعلامی رانا‌پلاس، ادامه روند اشتباه قیمت‌گذاری دستوری از سوی شورای‌رقابت است؛ همانطور که گفته شد قرار است این خودرو با قیمت قطعی 144میلیون و 800هزار تومان به دارندگان حواله عرضه شود، درحالی که چند ماه قبل مدیران ایران خودرو طی اولین مراسم قرعه کشی از قیمت 93میلیون تومانی برای رانا پلاس خبر داده بودند.

ضمن اینکه درحال حاضر قیمت رانا‌ال‌ایکس در کارخانه حدود 93میلیون و در بازار آزاد تقریبا 228 تا 237میلیون تومان است و با این حساب درمورد قیمت فیس‌لیفت این خودرو، یعنی رانا‌پلاس هم باید منتظر افزایش حداقل دو‌ برابرای در بازار آزاد باشیم.

مشخصات رانا‌پلاس

رانا پلاس به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 و استاندارد آلایندگی یورو5 مجهز است. این پیشرانه ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی قدرت را به چرخ های جلوی این سدان کلاس B می رساند. ایران خودرو رانا پلاس به دو کیسه هوا مجهز است و ترمزهای دیسکی را در بخش جلو دارد.

همچنین ایران‌خودرو در تولید این شرکت برنامه‌ای برای بازگرداندن ترمزهای عقب دیسکی به خانواده رانا و پژو206 صندوقدار ندارد و در نمونه جدید رانا هم از ترمز کاسه‌ای در محور عقب استفاده کرده است. در رانا پلاس ترمزهای ABS، EBD و BA وجود دارد و فرمان‌پذیری از طریق سیستم هیدرولیک سابق انجام می‌شود.

امکانات راناپلاس

نسخه فیس لیفت رانا یا همان رانا‌پلاس در بخش گرافیک چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، رنگ دستگیره ها و زه‌جانبی، نوع صندلی‌ها، آینه های جانبی، تریم داخلی، غربلیک فرمان و جلو آمپر با نمونه قبلی متفاوت است.

در حال حاضر مجموعه صندلی های پژو ۲۰7i بر روی رانا پلاس نصب می شود و این خودرو غربیلک فرمان مشابه به ۲۰۷i را دارد. کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، طرح فیبر کربن کنسول میانی و داشبورد، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه های جلوی و عقب برقی، آینه های جانبی از جمله امکانات رانا پلاس است.

مشخصات فنی راناپلاس

به غیر از موارد ذکر شده، خودروی رانا با همان طول 4292 میلی متر، عرض 1655 میلی متر، ارتفاع 1456 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2441 میلی متر ساخته شده است که برای تامین نیروى مورد نیاز آن برای حرکت، از موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 108 اسب بخاری در دور موتور 5600 و همچنین گشتاور 142 نیوتن متری در دور موتور 4000 استفاده شده است که به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی متصل شده و می‌تواند حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت به همراه شتاب 12 ثانیه داشته باشد.

تفاوت رانا با رانا پلاس

1. جلوپنجره جدید

2. فرمان برقی

3. کلید کنترل بر روی فرمان

4. صفحه کلیومتر جدید

5. آینه‌های بغل راهنمادار

6. قالپاق‌های جدید

7. چراغ‌های نئون عقب و جلو

8. حذف شدن سیستم مولتی مدیا رانا

8. ضبط جدید همراه با سیستم بلوتوث

9. داشبورد جدید با استفاده از کربن

10. همرنگ شدن دستگیره‌ها و زه‌ها با بدنه

11. پشت سری‌های 3 گانه عقب

تولید 15هزار دستگاه راناپلاس در سال

طبق آخرین اخبار، ایران خودرو برنامه دارد تا روزانه 50 دستگاه رانا پلاس تولید کند که این یعنی سالانه می‌تواند 15هزار دستگاه رانا پلاس را به بازار عرضه کند. برای سال 99 نیز هم اکنون 2000 دستگاه رانا پلاس تولید شده که از مهرماه 99 تحویل آن به مشتریان آغاز می‌شود؛ همچنین پیش‌بینی شده که در سال جاری، ایران خودرو حدود 13 هزار دستگاه رانا پلاس را بدست خریداران برساند.

راناپلاس‌های گران‌تر در راه بازار

همچنین ایران‌خودرو از اواخر سال99 نیز قرار است نسخه‌های گران‌تری از راناپلاس را معرفی کند که امکانات جدیدتری مانند گیربکس 6 دنده جدید، گیربکس نیمه اتومات، فرمان برقی و حتی موتور EC5 دارند که احتمالا تحویل این نسخه از رانا پلاس از اواسط سال 1400 خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد