اونس طلا2198.06
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

محموله‌های جدید واکسن آنفلوآنزا در شُرف ورود به کشور

سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام آخرین وضعیت تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه ها، گفت: در حوزه تبادلات ارزی و بانکی برای واردات واکسن آنفلوآنزا مشکلاتی وجود داشت که اکنون حل شده و محموله‌ها به تدریج وارد کشور خواهند شد.

به گزارش سایت طلا ،دکتر کیانوش جهانپور، درباره آخرین وضعیت تامین واکسن آنفلوآنزا و توزیع آن در داروخانه‌ها، گفت: محموله اول واکسن آنفلوآنزا تامین و از چندی پیش توزیع آن در شبکه بهداشت کشور آغاز شد و اکنون در شبکه بهداشتی توزیع شده است.

وی افزود: محموله‌های بعدی واکسن آنفلوآنزا که وارد شود، بعد از رفع نیاز کامل نیاز گروه‌های اولویت‌دار در شبکه بهداشتی و مراکز بهداشت شامل کادر بهداشت و درمان، مادران باردار و بیماران خاص، سپس در داروخانه‌ها برای سایر افراد نیازمند و متقاضی توزیع خواهد شد.

جهانپور درباره مشکل نقل و انتقال ارزی که برای تامین واکسن آنفلوآنزا وجود داشت، گفت: در حوزه تبادلات ارزی و بانکی برای واردات واکسن آنفلوآنزا مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر حل شده و محموله‌ها به تدریج وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در شبکه بهداشتی توزیع می‌شود، اظهار کرد: معمولا هر محموله‌ای به میزان ۲ میلیون دوزی وارد کشور می‌شود و مجموعا بنا شده که ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا را برای امسال تامین کنیم. وقتی واکسن وارد کشور شود، بلافاصله برچسب‌گذاری شده و توزیع می‌شود. در حال حاضر محموله‌های جدید واکسن آنفلوآنزا در شرف وارد شدن به کشور هستند.

جهانپور همچنین درباره وضعیت پیش پرداخت به کُووَکس که مجموعه زیر نظر سازمان بهداشت جهانی است تا در صورت تولید واکسن کرونا بتواند عرضه آن را به کشورهای جهان ساماندهی کند، گفت: بانک مرکزی باید تا ۱۸ مهر ماه پیش پرداخت مربوط به تامین واکسن کرونا به کُووَکس پرداخت کند.

وی ادامه داد: بعد از انجام پیش پرداخت باید منتظر بود تا ببینیم سازمان جهانی بهداشت کدام واکسن را برای بیماری کرونا تایید می‌کند. سپس فرایند تولید انبوه این واکسن را پیگیری کرده و در مکانیزم کُووَکس توزیع می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: توزیع واکسن کرونا از طریق کووکس هم بر اساس میزان تولید شده واکسن بوده و اولویت ارائه آن هم با گروه‌های پرخطر و در معرض خطر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد