اونس طلا2394.45
مظنه15,966,000
18 گرم3,685,700
ارزش سکه35,971,398
قدیم (بهار)40,200,000
جدید (امامی)43,150,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

میزان موفقیت ایرانیان در خارج از کشور چگونه است؟

هرکسی که کاری را شروع می کند، دوست دارد در آن موفقیت های زیادی را کسب کند. ایرانیان جزء کسانی هستند که با تلاش و کوشش به جایگاه های بالایی دست پیدا می کنند.

هرکسی که کاری را شروع می کند، دوست دارد در آن موفقیت های زیادی را کسب کند. ایرانیان جزء کسانی هستند که با تلاش و کوشش به جایگاه های بالایی دست پیدا می کنند.

وقتی از ایرانیان مهاجر کرده درباره میزان رضایتشان درباره مهاجرت می پرسیم، ممکن است از شرایط خود با هر سختی راضی باشند.

.از سویی دیگر برای مقایسه کردن ایرانیان با سایر مردم کشورهای دیگر، دارای ویژگی های بارز و برجسته تری هستند که یکی از آن شامل داشتن هوش بالاتر است. در جای جای کشورهای دیگر، ایرانی های زیادی افتخار آفریدند. به همین علت برای بررسی بیشتر میزان موفقیت ایرانیان با دکتر علیرضا اکبرمنادی حقوقدان و نویسنده کتاب‌های حقوقی و مهاجرتی در ایران گفت و گو خواهیم داشت.

1.چه عامل هایی در مهاجرت ایرانیان موفقیت آمیز است؟

دکتر اکبرمنادی درباره عواملی که در موفقیت ایرانیان نقش دارد می گوید: مهم ترین عامل موفقیت ایرانیان، داشتن زبان قوی است. متاسفانه خیلی از افرادی که می خواهند از کشور ما مهاجرت کنند، زبان کشور مقصد را نمی دانند. به عنوان مثال فردی که می خواهد به آلمان برود باید زبان آلمانی را بداند یا کسی که قصد رقتن به فرانسه را دارد، باید به زبان فرانسوی مسلط باشد.

همچنین برای کشورهای دیگری مانند آمریکا، کانادا و نیوزلند که نیازمند داشتن زبان انگلیسی است، افرادی هستند که زبان را نمی دانند یا اشتباها فکر می کنند که بلد هستند و می توانند به آسانی مهاجرت کند. دومین عامل مربوط به تحصیلات است و معمولا رابطه تنگاتنگی بین تحصیلات و سطح دانش زبان است. چون افرادی که بسیار تحصیل کرده هستند، زبان بسیار خوبی دارند.

داشتن تخصص در کار یا داشتن شرایط مالی مطلوب از عوامل دیگری است که می تواند در میزان موفقیت ایرانیان تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال فردی که کارشناس مکانیک می خواند، زبان قوی دارد و در کار خود متخصص است و می تواند از طریق Job Offer مهاجرت کند و به هر کشوری که برود مطمئناً موفق است.

از سویی دیگر ممکن است فردی باشد که زبان و تحصیلات خوبی دارد ولی سابقه کار در رشته خود ندارد. اما ممکن است در شرکت دیگری که ربطی به رشته خود ندارد، مشغول به کار باشد و شرایط مالی خوبی نیز دارد. این فرد نیز می تواند در سایر کشورها موفق باشد. به عبارتی دیگر "هرکسی در کشور خودش موفق باشد در دیگر کشورها نیز موفق خواهد بود و بلعکس."

2.در کدام کشورها ایرانیان بیشتر موفقیت کسب کردند؟

ییشتر ایرانیان به کشورهایی مانند آمریکا که دارای اقتصاد باز هستند، مهاجرت می کنند. این کشور به خاطر داشتن جمعیت مناسب و قبول کردن ملیت های مختلف از سایر کشورها، مهاجر پذیری بالایی دارد.

به عنوان مثال فردی که از ایران به آمریکا برای کار آمده، به خاطر این که کشورهای مجاور ایران که شامل ترکیه، گرجستان، آذربایجان و پاکستان است و با آنها کار کرده اند، می توانند در کشور دیگر به راحتی در کنار یکدیگر کار کنند.

به عنوان مثال در کشور آمریکا، افرادی که از ترکیه آمده اند و آرایشگاه زدند. سپس ایرانی ها برای کارهای آرایشگاهی خود به آرایشگاه آن ها می روند. در اصل به خاطر فرهنگ نزدیک یکدیگر راحت تر می توانند با هم ارتباط داشته باشند. به همین دلیل از طریق این نزدیکی فرهنگ به یکدیگر می توانند تجارت های دیگری نیز باهم داشته باشند. تمام این عوامل در کنار هم ثابت کرده است که ایرانیان در کشور آمریکا بسیار موفق هستند

3.ایرانیان خارج از کشور چگونه موفق شدند؟

چگونگی موفق شدن ایرانیان، سوال بسیار مهمی است که در ذهن هر ایرانی وجود دارد. دکتر اکبرمنادی به بهترین شکل توضیح دادند و گفتند: در ایران محدودیت های زیادی وجود دارد. محدودیت ها به شکل داخلی و خارجی است. این موضوع باعث شده که خیلی از افراد ایده هایی داشته باشند یا حتی امکان انجام دادن آن را داشته باشند. به واسطه های مختلفی مانند عدم گرفتن وام، نداشتن دانش کافی، عدم امکان زیرساخت های علمی و اقتصادی نمی توانند ایده های خود را اجرایی کنند.

ولی افراد می توانند وارد کشور دیگری شوند که تمام این امکانات را داشته باشد. امکاناتی مانند وام با بهره 4% در سال به جای وام 25% را بگیرند. همچنین زمین رایگان، سایر امکانات رایگان همگی آن منجر می شود که فرد بتواند ایده خود را اجرا و عملی کند. همین باعث پیشرفت او می شود.

مردم در کشور ما ایران، ایده پرداز های خوبی هستند. یعنی بیشتر مردم در ایران وقتی به کشور دیگری مهاجرت می کنند، در مقایسه با کشورهای دیگر، روحیه جاه طلبی موفقیت و توانایی کسب درآمد بالا را دارند. همچنین توانایی دارند که با امکانات کم خود را بالا بکشند. حال که وارد کشور دیگری می شوند و با امکانات زیادی رو به رو می شوند. همه این موارد باعث می شود که ایرانیان در خارج از کشور افراد موفقی محسوب شوند

4. وضعیت ایرانیان در خارج از کشور چگونه است؟

در خارج از کشور همانند داخل کشور وضعیت های متفاوتی وجود دارد. دکتر اکبرمنادی به این موضوع اشاره نیز نمودند و گقتند: مردم بسته به این که به کدام کشور مهاجرت می کنند، شرایط متفاوتی برایشان وجود دارد. مثلا ایرانیانی که در ترکیه سکونت دارند، به شکل سبک زندگی آن ها زندگی می کنند، همان طور که ایرانیان ساکن کشور انگلستان مانند شهروندان انگلیسی زندگی می کنند.

متاسفانه مردم ایران بر اساس یک سری تقسیم بندی مهاجرت کردند. به عنوان مثال اگر کسی می توانست از ایران به کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند بروند، قطعا به کشورهایی مانند ترکیه، گرچستان، امارات و ارمنستان نمی رفتند. پس به همین دلیل معمولا نحوه مهاجرتشان به این صورت است که اگر کسی توانسته با تحصیلات خود وارد کانادا شود، پس با افراد محصل زیادی نیز رو به رو می شوند.

افراد با یک طرز تفکر خاص می توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند. به نظر بنده، ایرانیانی که در کشورهایی که با معیار های تحصیلی و مالی وارد شدند، وضعیت بسیار بهتری دارند. در کشورهایی که معیارهایی مانند پناهندگی رفتند، وضعیت خوبی نیست.

اگر به جامعه ایرانی در کشور مالزی یا ترکیه را نگاهی بیاندازیم، جامعه خوبی را نمی بینیم. در این کشورها جایی برای پیشرفت وجود ندارد. چون خود کشور اصلا پیشرفتی ندارد. حال نگاهی به جامعه ایرانی در کشور کانادا یا آمریکا بیاندازیم، میبینیم که با سرمایه گذاری یا تحصیلی رفتند و وضعیت خوبی دارند.

پس باید به وضعیت کشورها نگاه بیاندازیم و جامعه ایرانی آن را مورد بررسی قرار دهیم که چه شرایط زندگی دارند و چه میزان پیشرفت می کنند. از جو انسان دوستی، محبت مردم به یکدیگر و میزان رضایت بالا از عواملی است که باید به آنها توجه کنیم.

یک عامل بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهیم، فرهنگ آن کشور است. در بعضی از کشورها میزان نژاد پرستی بالا است و با افراد خارجی رفتار خوبی ندارند. به همین حساب این افراد نمی توانند در این کشورها پیشرفت کنند. اما در کشور آمریکا یک موضوغ خیلی متفاوتی است. میانگین افرادی که به کشور آمریکا مهاجرت کردند، لیسانس به بالا هستند و میزان درآمد بالایی نسبت به خود آمریکایی ها دارند. پس در آمریکا وضعیت ایرانی ها نسبت به سایر کشورها بسیار بهتر است

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد