اونس طلا2381.99
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

شاخص بورس منفی شد/ پیش بینی بورس فردا 30 شهریور 99

شاخص کل بورس امروز در ساعات ابتدایی معاملات روندی نزولی به خود گرفت و مجددا به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد، اما در ساعات میانی حرکت صعودی خود را آغاز کرد و تا مرز یک میلیون و ۷۰۹ هزار واحد پیش رفت. در نهایت و در ساعات پایانی شاخص بورس مجددا نزولی شد و در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد ایستاد.

به گزارش سایت طلا ،گرچه بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای امروز با روند رو به رشد شروع کرد، اما در پایان معاملات، شاخص کل کاهش یافت و با افت 4 هزار و 592 واحد به رقم یک‌میلیون و 692 هزار و 515 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 2 هزار و 474 واحد به رقم 427 هزار و 727 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به رقم 6 میلیون و 373 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 12.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و یا اوراق مالی در قالب 1.8 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 260 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده شاخص‌ای بورس اندکی کاهش یافتند به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام 27 صدم درصد کاهش یافتند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هرکدام 58 صدم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 38 صدم درصد افت کرد.

شاخص بازار اول بورس یک دهم درصد رشد کرد. اما شاخص بازار دوم بورس 7 دهم درصد افت کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص کل بورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، بانک صادرات، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، بانک صادرات و پتروشیمی سرمایه ایرانیان بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۲۰۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۲۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۸۵ هزار برگه سهم به ارزش ۴۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)،‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)،‌ فرابورس ایران (فرابورس) و ویتانا (غویتا)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، ‌پالایش نفت لاوان (شاوان)،‌ صنایع ماشین های اداری دماوند (دماوند)،‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، اعتباری ملل (وملل)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، توکاریل (توریل)،‌ نفت پاسارگاد (شپاس) و بیمه دی (ودی)‌ با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

بورس فردا چه می‌شود؟

امیدرضا قیراطی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام فردا بیان کرد: بازار فردا به دلیل جو هیجانی ایجاد شده در امروز شاید در ابتدا با فشار عرضه مواجه شود اما در ادامه روند صعودی خواهد داشت.

او در رابطه با روند بازار در بلندمدت گفت: بازار سهام بازاری سینوسی است و نوسان زیاد دارد، اما به نظر من شاخص کل بازار سهام تا پایان سال تا سه میلیون و 500 هزار واحد نیز خواهد رسید، سهم‌ها در کف قیمتی خود هستند و با توجه به افزایش نرخ دلار بعید است که شاخص کل بازار در این اعداد بماند و قطعا بالا خواهد رفت.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار گفت: به نظرم منابع صندوق توسعه به بازار تزریق می‌شود زیر سهم‌ها ارزندگی خوبی دارند و از طرفی حقوقی‌ها و دولت هم از این کار درآمد کسب می‌کنند اما هنوز ساز و کار این صندوق طراحی نشده است و باید کمی صبر کنیم.

او در رابطه با تاثیر مکانیسم ماشه بر بازار سهام گفت: اگر مکانیسم ماشه فعال شود شاید سه یا چهار روزی جو بازار را هیجانی کند اما به نظرم قیمت سهم‌ها انقدر پایین آمده است که می‌توان گفت هیچ چیزی به غیر از تنش‌های سیاسی در منطقه نمی‌تواند بازار سهام را باعث ریزش جدی کند. بازار به جایی رسیده است که بدون حمایت و حتی با سرمایه حقیقی‌ها نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد پس جای نگرانی نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد