اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بالاخره ویروس کرونا از کجا آمد؟

چند ماهی می‌شود که کرونا دست از سرمان برنداشته، آنقدر مانده که مناسبات زندگی‌مان را تغییر داده و حالا قبل از هرکاری، کرونا سنجی محل و شرایط را انجام می‌دهیم!

به گزارش سایت طلا ،مجله «مجازیست» در ادامه نوشت: وقتی صحبت از ویروس و بیماری ناشناخته می‌شود، مهم‌ترین راه برای درمان، داشتن پادزهر است، برای پیدا کردن واکسن هم منشا ویروس اهمیت دارد، اما به نظر می‌رسد برای پیدا کردن منشا کرونا، مشکلات و شایعه‌های زیادی وجود دارد!
در این گزارش نگاهی داریم به همه حاشیه‌ها و شایعه‌هایی که درباره منشا کووید-۱۹ وجود داشته است.

سوپ خفاش
اولین و اصلی‌ترین بحث رسانه‌ها «سوپ خفاش» بود! چینی‌ها سال‌هاست که این سوپ را میخورند و حالا خیلی ناگهانی حامل یه ویروس مرگبار شده است. البته پزشک‌ها معتقدند هیچ ویروسی، توانایی انتقال مستقیم از خفاش به انسان را ندارد و به یک سلول واسط به عنوان میزبان احتیاج دارد.

مورچه‌خوار پولک‌دار
در خبرهای بعدی اعلام شد که اصلا خفاش مقصر نیست، و نوعی مورچه‌خوار به نام «مورچه‌خوار پولک‌دار» سرمنشا اصلی این ویروس بوده. موجودی که چینی‌ها آن را سال‌هاست می‌خورند و حالا خیلی ناگهانی دردسرساز شده است.

اسپانیا از ماه‌ها قبل ویروس کرونا داشت

وقتی که ۶ ماه از شیوع ویروس گذشته بود، خبر رسید که ویروس‌شناس‌ها در نمونه فاضلاب کشور اسپانیا، کووید ۱۹ غیر فعال پیدا کردند، نمونه‌ای که مربوط به مارس ۲۰۱۹ ، یعنی ۹ ماه قبل از انتشار کرونا در چین بوده است

کرونا ساخته دست آمریکا؟
از همان روزهای اول خیلی‌ها معتقد بودند که ویروس ساخته دست بشر است و یک زیست‌شناس روسی که سابقه فعالیت در کمیته سلاح‌های بیولوژیک روسیه را هم دارد، شیوع کرونا را مسئله‌ای تصادفی نمی‌دانست و می‌گفت احتمالاً آمریکا آن را منتشر کرده است.

آمریکایی‌ها شفاف باشید!
سخنگوی وزارت خارجه چین، در توئیتی آمریکا را متهم کرد که ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. البته آمریکا جوابی نداد و فقط سفیر چین را احضار کرد.

پای یک زن در میان است
یک دانشمند چینی ادعا کرده بود که کرونا از پایگاه نظامی آمریکا خارج شده و گفته بود که اولین فرد مبتلا به کرونا یک زن بوده و خیلی زود هم ناپدید شده است! پس می‌توان گفت که آمریکا این هیولا را در جهان راه انداخته است.

ادعای تاییدنشده آمریکا علیه چین
در این مدت آمریکا هم ساکت نبود و ترامپ، کرونا را «ویروس چینی» دانست، وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته بود شواهد زیادی دارند که کرونا از موسسه ویروس‌شناسی ووهان سرچشمه گرفته است و نه از بازار حیوانات.

شباهت اچ‌آی‌وی و کووید-۱۹
محققای هندی تحقیقاتی درباره شباهت اچ‌آی‌وی و کووید-۱۹ منتشر کردند و می‌گویند احتمالاً کرونا هم مانند HIV در آزمایشگاه ساخته شده است.

اینترنت نسل پنجم قاتل!
در یکی از شایعه‌ها گفته شد که دکل‌های اینترنت نسل پنجم باعث شیوع ویروس کرونا و سرطان می‌شوند. مقامات بریتانیا این شایعه را مزخرف دانسته و تکذیب کردند.

تحلیل بر اساس کتاب
یک تحلیل‌گر سیاسی در عراق ادعا کرد که منشا کرونا توطئه‌ مشترک اسرائیل و آمریکا برای وارد کردن تلفات به جمعیت جهان بوده است. این تحلیل‌گر تئوری خودش را بر أساس کتاب «چشمان تاریکی» نوشته دین کونتز، نویسنده آمریکایی اعلام کرده بود.کتابی که سال ۱۹۸۱ نوشته شده و به ویروسی به نام "ووهان ۴۰۰" اشاره می‌کند که در آزمایشگاه ساخته شده و افراد زیادی را از بین می‌برد.

ماجراهای بیل‌گیتس و انتشار ویروس همه‌گیر

مخالفان واکسیناسیون در آمریکا معتقدند که بیل‌گیتس، پایه‌گذار مایکروسافت در شیوع کرونا دست داشته است‌! گیتس قبلا گفته بوده که بزرگترین تهدید آینده بشر نه سلاح اتمی که ویروس و پاندمی‌ خواهد بود. در این بین بنیاد گیتس هم برای پیدا کردن واکسن تلاش می‌کند و شایعه شده که با برنامه‌ریزی این همه‌گیری در جهان، قرار است از واکسنی که خودشان تولید می‌کنند، سود کلانی ببرند!

با این‌حال همه این موضوعات فقط فرضیه‌هایی بود که مطرح شد و هیچ کدام ثابت شده نیستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد