اونس طلا2195.79
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عوارض جانبی واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر اعلام شد

شرکت "فایزر" در بیانیه جدیدی، عوارض جانبی واکسن کووید-۱۹ خود را اعلام کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فاکس بیزینس، شرکت داروسازی "فایزر"(Pfizer) در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که داوطلبان تزریق واکسن کووید-۱۹ این شرکت در آخرین مراحل بررسی، عوارض جانبی خفیف تا متوسطی را نشان داده‌اند.

این شرکت در نشستی با سرمایه‌گذاران، عوارض جانبی واکسن کووید-۱۹ را خستگی، سردرد، لرز و درد عضلانی اعلام کرد. برخی از داوطلبان نیز تب داشتند و تب آنها تعداد کمی از آنها بالا بود.

از آنجا که برخی از بیماران این بررسی، واکسن و برخی دارونما دریافت کرده‌اند، داده‌ها واضح نیستند زیرا شرکت فایزر نمی‌داند که کدام‌ یک از بیماران، واکسن و کدام یک دارونما دریافت کرده‌اند.

"کاترین جانسن"(Kathrin Jansen)، رئیس پژوهش و توسعه واکسن تاکید کرد که اگر کمیته مستقل نظارت بر داده‌ها، نگرانی در مورد ایمنی داشته و تاکنون نیز کاری در رابطه با آن انجام نداده باشد، ما را آگاه خواهند کرد.

این شرکت، نام بیش از ۲۹ هزار نفر دیگر را در فهرست آزمایش ۴۴ هزار نفری خود وارد کرده است تا واکسن کووید-۱۹ آزمایشی خود را با همکاری شرکت آلمانی "BioNTech" توسعه دهد.

شرکت فایزر اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار نفر از شرکت‌کنندگان این پژوهش، دومین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

در ماه سپتامبر، گزارش‌هایی مبنی بر عوارض جانبی جدی واکسن شرکت "آسترازنکا"(AstraZeneca) که رقیب فایزر به شمار می‌رود، در داوطلبان آزمایش این واکسن در انگلستان منتشر شد اما آزمایش‌های این واکسن، در برزیل و انگلستان ادامه دارد.

شرکت فایزر انتظار دارد که نتایج آزمایش‌های واکسن خود را در ماه اکتبر ارائه دهد.

"مایکل دلستن"(Mikael Dolsten)، مدیر ارشد علمی فایزر گفت: ما با توجه به مشخصات ایمنی بسیار قوی و همچنین مشخصات بالینی این واکسن باور داریم که کارآیی آن احتمالا تا ۶۰ درصد خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد