اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فروش ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی در شانزدهمین حراج

بانک مرکزی نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی مورخ ۲۵ شهریور را اعلام و از برگزاری حراج جدید اوراق بدهی دولتی در تاریخ ۱ مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور درخصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی، طی برگزاری شانزدهمین مرحله از این حراج، تعداد ۴ بانک و ۳ صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش ۲۹.۳ هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند.

در پی این ثبت سفارش وزارت امور اقتصادی و دارایی با فروش ۹.۶ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۵۱» با نرخ بازده تا سررسید ۱۹ درصد، ۹۵۰ میلیارد ریال اوراق «اراد۴۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد، ۱۳.۶ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۵۲» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد و ۵ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۵۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد، در مجموع به ارزش ۲۹.۲ هزار میلیارد ریال، موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای مالی برنده در روز سه شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.

علاوه بر آن سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود ۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۴۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد، ۱۱.۶ میلیارد ریال اوراق «اراد۴۹» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد و ۹۷ میلیارد ریال اوراق «اراد۵۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد، در مجموع به ارزش ۱.۶ هزار میلیارد ریال، را خریداری کردند.

در مجموع، ۳۰.۸ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در هفته جاری توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری گردید.

همچنین کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، مرحله هفدهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه را در روز سه‌شنبه ۱ مهرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد