اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید سکه از ترس افزایش بیشتر این فلز گرانبها، گفت: قیمت ها باید ثبات داشته باشد تا داد و ستد طلا رونق گیرد، اما امروز اصلا وضعیت بازار قابل پیش بینی نیست.

به گزارش سایت طلا ،هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار طلای جهانی، اظهار کرد: به دنبال تضعیف دلار و احتمال اتخاذ لحنی تدافعی توسط فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه این بانک، قیمت طلا امروز شاهد کمی افزایش بود.

وی با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۹۴۶ دلار رسید، تاکید کرد: بازار طلا منتظر اعلام سیاست فدرال رزرو است و بانک مرکزی آمریکا احتمالا سیاست فعلی خود را تغییر نخواهد داد، اما این اعتقاد در بازار شکل گرفته که چنین سیاستی می تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان توضیح داد: نرخ پایین بهره و احتمال اتخاذ سیاست انبساطی بلندمدت از سوی بانک مرکزی آمریکا که می تواند به تضعیف بیشتر ارزش دلار بیانجامد به افزایش قیمت طلا کمک کرده است، همچنین سرمایه گذاران بازار طلا در انتظار نشست های سیاست گذاری بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه هستند.

وی تاکید کرد: کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که تا زمانی که بانک های مرکزی نرخ بهره را هر چه بیشتر کاهش دهند طلا همچنان بالا خواهد رفت و حتی ممکن است به ۱۰ هزار دلار در هر اونس نیز برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: کاهش نرخ بهره سرمایه گذاران را به سمت بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا هدایت می کند.

شیشه بران با اشاره به اینکه امروز روند افزایش قیمت سکه و دلار ادامه یافت درحالیکه قیمت سکه وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد، اظهار کرد: قیمت سکه در ادامه افزایش قیمت دلار در بازار رو به افزایش است، همچنین در طول هفته گذشته هر اونس طلای جهانی روندی خنثی داشت که ماحصل آن رشد ۰.۶ درصدی و قرار گرفتن در سطح ۱۹۴۰ دلاری بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه البته افزایش ارزش دلار جهانی، به ‌عنوان مانعی در مقابل رشد طلا ظاهر شد، تصریح کرد: در این میان انتظار برای تشدید فشارهای تورمی، سیاست‌های انبساطی جهت حمایت از اقتصاد و احتمال تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین سبب شده تا روند بلندمدت طلا صعودی دیده شود.

به گفته شیشه بران، در هفته پیش رو نشست نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برگزار خواهد شد، البته به نظر می‌رسد محدوده نرخ بهره هدف حفظ شده و سیاست‌های پولی آمریکا تغییری نکند، اما لحن بیانیه می‌تواند بازارهای مالی را با نوساناتی همراه کند.

وی تاکید کرد: عاملی که رشد اونس جهانی طلا را محدود کرد، تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی های پرریسک بود که تحت تاثیر امیدواری به تولید واکسن کووید ۱۹ در پی ازسرگیری آزمایش داروی شرکت استرا زنکا روی داد.

وی همچنین با اشاره به بازار جهانی نفت، اظهار کرد: در حالیکه وقوع یک طوفان گرمسیری در خلیج مکزیک سکوهای حفاری را به تعطیلی کشانده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود، اما به دلیل نگرانی های گسترده در مورد مازاد عرضه و افت تقاضا رشد قیمت ها محدود بود.

شیشه بران افزود: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۳۳ درصد رشد به ۳۹ دلار و ۹۶ سنت رسیدف همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۶۷ درصد افزایش به ۳۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

وی با بیان اینکه قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی شاهد کاهش بود، افزود: قیمت نفت در آستانه نشست هفته جاری کمیته نظارتی اوپک پلاس، در معاملات روز دوشنبه بازار نیویورک به سمت ۳۸ دلار صعود کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امروز دوشنبه، نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد، گفت: قیمت دلار و یورو نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان افزایش یافت و قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۳۵۹۰ تومان اعلام شد، همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳۴۹۰ تومان خریداری می‌کنند.

وی افزود: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۷۷۹۰ تومان اعلام شد و نرخ خرید آن نیز در این صرافی‌ها ۲۷۶۹۰ تومان است.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: بازدهی سکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون از ۱۱۰ درصد فراتر رفت و امروز حباب سکه در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

شیشه بران، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار را افزایش قیمت ارز و افزایش تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه دانست و گفت: نوسانات ارزی، بازار طلا و سکه را متلاطم کرده و این امر باعث افزایش تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه شده است.

وی ابرازامیدواری کرد: هر چه زودتر قیمت ارز به ثبات برسد تا معاملات و داد و ستد در بازار طلا رونق گیرد، اما در حال حاضر بازار طلا قابل پیش بینی نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: نوسانات طلای جهانی، قیمت ارز در بازار آزاد و تقاضا برای خرید مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار است.

وی با بیان اینکه رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز در حالی رقم خورده که از مجموع ۳۰۷ نماد معامله شده در بازار بورس حدود ۲۱۷ نماد با کاهش قیمت روبرو بودند و تنها ۸۹ نماد در محدوده مثبت معامله شدند، گفت: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه با رشد ۲۹ هزار و ۲۹۹ واحدی از مقاومت ۱.۶ میلیون عبور کرد و روی رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار و ۴۸۹ واحد ایستاد.

شیشه بران با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: بهای هر اونس جهانی ۱۹۴۶.۵ دلار، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (۱۳:۵۰ بعدازظهر) یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون تومان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد