اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

افزایش قیمت طلای جهانی از سر گرفته شد/ استعفای نخست وزیر ژاپن فلز زرد را صعودی کرد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه 1.5 درصد افزایش یافت و در مسیر ثبت نخستین هفته افزایش در 3 هفته گذشته قرار گرفت

به گزارش سایت طلا ،در یک تغییر سیاستی بزرگ بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که با هدف حمایت از بازار کار و تقویت رشد اقتصادی، هدف گذاری تورمی قبلی خود را رها کرده و اجازه خواهد داد تا نرخ تورم با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه 1.5 درصد افزایش یافت و در مسیر ثبت نخستین هفته افزایش در 3 هفته گذشته قرار گرفت زیرا دلار تقویت شد و موضع فدرال رزرو انتظارات برای پایین نگه داشتن نگه بهره را تقویت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 29.38 دلار افزایش 1964دلار فروخته شد و 1.52 درصد افزایش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز پنج شنبه گفت بانک مرکزی آمریکا متوسط تورم را هدف قرار خواهد داد و این بدان معناست که احتمالا نرخ بهره پایین می ماند حتی اگر نرخ تورم در آینده اندکی افزایش یابد.

نرخ پایین بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی چون بازار طلا می شود. بازار طلا در عین حال یک محل امن برای در امان ماندن سرمایه ها از رشد تورم و بی ثباتی نرخ ارز به شمار می رود.

اونس طلا در دقایل اولیه فورا از سخنان پاول استقبال کرد. در عرض ۳۰ دقیقه، بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی از ۱۹۴۰ دلار تا بالای ۱۹۷۰ دلار جهش کرد. با این حال، پس از این جهش ناگهانی، بازار به شدت نوسانی شد. طلا پس از لمس سطح ۱۹۷۴ دلاری، بار دیگر مسیر را برگشت و به کانال ۱۹۴۰ دلار سقوط کرد؛ یعنی بازگشت به سطح مقاومتی که با قدرت شکسته بود.

پیش‌بینی تکنیکال از روند ساعت‌های پیشرو تا حدودی خنثی است و بازار را غبارآلود نشان می‌دهد. با این حال افزایش انتظارات تورمی، به معنی ورود سرمایه جدید به پناهگاه امن حداقل در کوتاه‌مدت است.

آمارها در روز پنجشنبه نشان داد که تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته حدود یک میلیون نفر بوده و این نشان دهنده متوقف شدن روند ترمیم بازار کار آمریکا همزمان با تداوم بحران کروناست.

انتظار می‌رفت پس از کاهش نرخ بیکاری، بانک مرکزی دست به افزایش نرخ بهره بزند. یکی از نگرش‌های سنتی در فدرال رزرو مبتنی بر این بوده است که نرخ بیکاری پایین باعث رسیدن نرخ تورم به سطوح خطرناکی خواهد شد که به نظر می‌رسد این نگرش دست کم در مقطع فعلی کنار گذاشته خواهد شد.

شاخص دلار نیز 0.7 درصد کاهش یافت و بدترین هفته در ماه را رقم زد که این روند، طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان می سازد.

پیتر فرجیت، تحلیلگر بازار گفت: «به جز دلار، بلاتکلیفی سیاسی در مورد استعفای نخست وزیر ژاپن نیز تاحدی از عوامل تقویت کننده قیمت طلا بوده است.»

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسوبانک گفت: «پایین ماندن نرخ بهره برای مدت زیاد، پایین بودن دلار، مقادیر زیادی محرک های اقتصادی و افزایش تقاضا برای طلا به عنوان مانعی در برابر تورم احتمالا همچنان ادامه می یابد تا تقاضا برای هم طلا وهم نقره را تقویت کند.»

افت شاخص بورس ژاپن با اعلام خبر استعفای شینزو آبه

پس از اعلام خبر استعفای شینزو آبه، طولانی ترین نخست وزیر ژاپن به دلیل مشکلات جسمی، شاخص بورس این کشور روز جمعه با کاهش مواجه شد.

شاخص نیکی بازار بورس ژاپن1.4 درصد کاهش یافت در حالی که شاخص قیمت سهام توکیو (Topix) با کاهش تقریبی0.7 درصد روز را به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص سایر بازارهای آسیا به جز تایوان و استرالیا، صعود کردند. شاخص سهام در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ حدود 1.5 درصد رشد داشت.

شاخص بورس کره جنوبی نیز 0.4 درصد افزایش داشت وشاخص بازار سهام هند Mumbai Sensex حدود یک درصد صعود کرد.

بر اساس این گزارش، بازارهای بورس اروپا نیز روز جمعه به خبر استعفای آبه واکنش نشان داده و با افت نسبی شاخص، کار خود را آغاز کردند.

شبکه ان‌اچ‌کی NHK ژاپن با استناد به منابع نزدیک به آبه گفت که این رهبر 65 ساله به دلیل بدتر شدن بیماری مزمن خود کناره گیری کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد