اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کمیسیون مشترک برجام ۱۱ شهریور برگزار می‌شود

اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام ۱۱ شهریور در وین منعقد می‌شود

به گزارش سایت طلا به نقل از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه و نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه برگزار خواهد شد.
به این ترتیب نشست یادشده در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ تشکیل خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تیرماه گذشته پس از دریافت نامه وزیر امور خارجه کشورمان درباره پایبند نبودن کشورهای اروپایی به این توافق، گفته بود که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در نخستین زمان ممکن که شرایط سفر مهیا باشد، برگزار می‌شود.
وی در بیانیه‌ای که آن زمان منتشر، تصریح کرد که به دلیل محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، تاکنون امکان برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک برجام فراهم نبوده است.
با این حال نشست پیش رو از آن جهت حائز اهمیت است که ایالات متحده آمریکا دیروز (پنجشنبه) در اقدامی غیر قانونی خواستار بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران شد.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا عصر پنج‌شنبه به وقت محلی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رفت تا در دیدار با «دیجانی» سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، درخواست دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.
در این دیدار که «برایان هوک» نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران وزیر خارجه ترامپ را همراهی کرد، پمپئو نامه‌ای را با امضای «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که در آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است.
دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی کنند. آنها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارهای که اساس چندجانبه‌گرایی است تصریح کردند:‌ ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می‌شود و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز کنند.
«جوسپ بورل» نیز با صدور بیانیه‌ای که بامداد جمعه در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد ، تصریح کرد: همانگونه که بارها اعلام کردم آمریکا به طور یکجانبه به مشارکت خود در برجام در تاریخ ۸ «می» ۲۰۱۸ خاتمه داد و متعاقبا در هیچ‌ یک از فعالیت‌های مرتبط با این توافق شرکت نکرد بنابراین این کشور نمی‌تواند در کسوت طرف برجام از مکانیسم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ استفاده کند.
وی افزود: به عنوان هماهنگ‌کننده برجام تمام تلاش خود را برای اطمینان از حفظ و اجرای کامل این توافق توسط تمام طرف به‌ کار می‌گیرم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد