اونس طلا2394.45
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

دلار روزگار طلا را سیاه کرد/بیانیه فدرال رزرو هم به ضرر طلا تمام شد

شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا خواب طلا در کانال دو هزار را آشفته کرد و طلا در یک سراشیبی تا زیر 1950 دلار سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا، پس از پنج ریزش متوالی، ارزش دلار در برابر ارزهای مهم سرانجام صعودی شد.

با تقویت دلار از جذابیت طلا کاسته شد و در معاملات دیروز 70 دلار از ارزش خود را از دست و مجددا به نیمه اول کانال 1900 دلار پرتاب شد.هر اونس طلا به 1939 دلار رسید.بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از ۳.۵ درصد سقوط کرده و به پایینترین قیمت در یک هفته اخیر رسیده بود.

بیانیه فدرال رزرو هم در تغییر ندادن نرخ بهره به کمک شاخص دلار آمد با احیای این ارز پناهگاه طلا خلوت شد.فشارهای فروش در بازار زیاد شد و تحلیل‌گران فنی نیز توصیه به فروش کردند.

این در حالی است که در چند روز پیش‌بینی‌ها از روند بازار طلا صعودی بود اما شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا خواب طلا در کانال دو هزار را آشفته کرد و طلا در یک سراشیبی تا زیر 1950 دلار سقوط کرد.

بن بست مالی ایجاد شده در آمریکا روز به روز معامله گران را بیشتر ناامید می کند. بانک مرکزی امریکا در آخرین نشست هفتگی خود بار دیگر بدون انجام هیچ اقدام جدیدی بر تعهد خود به حمایت از بازارهای مالی و تداوم تداوم اجرای برنامه های فعلی تاکید کرد و به نظر می رسد که دست بانک مرکزی برای اجرای اقدامات حمایتی بیشتر خالی تر از قبل شده است. از سوی دیگر کماکان دولت و کنگره نتوانسته اند به توافقی با یکدیگر برای اجرای یک بسته حمایتی برسند و اصرار دموکراتها روی موضع قبلی خود، نگرانی ها از باقی ماندن رشد اقتصادی در سطوح پایین و آسیب بیشتر به اقشار کم درآمد را تشدید کرده است.

فشار فروش دیروز در بازار طلا بالاتر از سطح انتظار تحلیل‌گران بود اما برخی از آنها می‌گویند هنوز به آینده این فلز قیمتی امیدوار هستند حتی برخی از آنان سطح جدید قیمتی را فرصتی برای خرید دوباره طلا عنوان می‌کنند.

دلیل چنین گمانی سیاست‌های فدرال رزرو است زیرا با وجود بیانیه دیشب، این نهاد اعلام آمادگی کرده در صورت نیز هر اقدامی برای احیای اقتصاد آمریکا انجام دهد. این آمادگی به معنی انبساط بیشتر است و انبساط بیشتر دقیقا همان چیزی است که خریداران طلا می‌خواهند. با تزریق محرک‌های مالی نرخ بهره در اقتصاد آمریکا پایین می‌رود و نرخ تورم بالا می‌رود این پدیده باعث می‌شود سرمایه‌گذاران برای حفظ قدرت خرید به سوی طلا جذب شوند.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، طلا به حرکت دلار آمریکا و انتظارات سیاست پولی آمریکا حساس مانده است و بازار شب گذشته از گزارش نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا کاملا مایوس شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد