اونس طلا2393.15
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

طلا در روز های آینده منتظر چه اتفاقاتی است؟

از بعد از شیوع همه گیری ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید-19 بازار طلا از پیش نیز مهم تر حیاتی تر شده و خریداران زیادی به آن سرآزیر شد.

طلا در روز های آینده منتظر چه اتفاقاتی است؟


از بعد از شیوع همه گیری ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید-19 بازار طلا از پیش نیز مهم تر حیاتی تر شده و خریداران زیادی به آن سرآزیر شد.

در نتیجه این موضوع قیمت طلا شروع به رشد کرده و حتی رکورد تاریخی خود را شکست و به بالا ترین حد در تاریخ رسید.

در این شرایط پیش بینی قیمت طلا و اتفاقاتی که بر روی آن تاثیر می گذارد مهم تر از همیشه بوده و برای سرمایه گذاران در این بازار حالتی حیاتی پیدا کرده است.

در روز های پیش رو اتفاقات زیادی انتظار طلا را می کشند که همگی می توانند تا حد بسیار زیادی بر روی قیمت طلا تاثیرگذار باشند.

1. اقدامات محرک جهانی برای مقابله با آسیب های ویروس کرونا به اقتصاد تا به امروز باعث گران شدن صد ها دلار قیمت طلا شده اند.

در روز های آینده احتمال دارد که وضعیت محرک اقتصادی جدید آمریکا مشخص شده و این موضوع می تواند عمیقا قیمت طلا را دچار تغییر کند.

2. در روز های آینده نتیجه جسلسات فدرال رزرو منتشر خواهد شد. این جلسات می تواند آینده میزان نرخ بهره و بازده و البته احتمال تورم در آینده را مشخص نماید.

این داده ها یکی از مهم ترین دلایل تغییر قیمت طلا تا به امروز بوده است. به شکلی که می توان گفت در روز های آینده آن چیزی که قیمت طلا را مشخص می کند تورم خواهد بود.

3. جلسات تجاری آمریکا و چین از دیگر اتفاقات بسیار مهم در روز های آینده می باشد. در روز ها و البته یکی دو ماه اخیر شاهد بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا بودیم.

این تنش ها به شکل فعلی خود از هنگ کنگ و دخالت های چین در آن شروع شده و تشدید شد. تنش های سیاسی این چنینی به خصوص میان کشور های قدرتمندی مانند آمریکا و چین می توانند قیمت طلا را تا حد زیادی جا به جا کند.

4. انتشار داده های اقتصادی ژاپن به عنوان یکی دیگر از قدرت های بزرگ اقتصادی می تواند تاثیرات بسیاری را بر روی قیمت طلا داشته باشد.

ژاپن طی هفته آینده قرار است داده هایی مربوط تولید ناخالص داخلی خود را منتشر کند که می توان گفت مهم ترین داده اقتصادی کشور ها می باشد.

این چهار مورد بالا مهم ترین اتفاقات در روز های پیش رو می باشند اما تنها اتفاقات مهم هفته رو به رو نیستند.

عوامل دیگری مانند گزارش بانک مرکزی استرالیا، شاخص مجوز های ساخت و ساز ایالات متحده، شاخص بهای مصرف کننده انگلستان و حوزه یورو، گزارش ذخایر نفت خام آمریکا، نرخ بهره وان چین، گزارش آخرین نشست پولی بانک مرکزی اروپا و شاخص مدعیان بیکاری آمریکا نیز می توانند تاثیر زیادی در قیمت طلا داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد