اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بساز و بفروش‌ها مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که در شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت، مبادرت به ساخت مسکن کرده و جواز ساخت آنها از اول فروردین سال ۹۵ به بعد صادر شده، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان مرداد (پایان شهریور برای اشخاص حقوقی) و پرداخت مالیات متعلق هستند.

بساز و بفروش‌هایی که پروانه ساخت آنها در سال ۱۳۹۵ و سال‌های پس از آن صادر شده است، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان مردادماه و پرداخت مالیات متعلق هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان امور مالیاتی، «محمد مسیحی» معاون درآمدهای مالیاتی این سازمان، با اشاره به ماده ۷۷ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴، گفت: براساس این ماده قانونی و آیین‌نامه‌های مربوطه، اشخاص حقیقی و حقوقی که در شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت، مبادرت به ساخت مسکن کرده و جواز ساخت آنها از اول فروردین سال ۹۵ به بعد صادر شده است، در اولین نقل و انتقال ساختمان که از تاریخ پایان کار آن‌ها سه سال نگذشته باشد، علاوه بر مالیات نقل و انتقال قطعی موضوع ماده (۵۹) قانون مالیات های مستقیم به میزان ۵ درصد ارزش معاملاتی ملک، مشمول مالیات علی‌الحساب به نرخ ۱۰ درصد به ماخذ ارزش معاملاتی ملک مورد انتقال بابت ساخت و فروش مسکن هستند.

مسیحی با تاکید بر این که در سال جاری به طور قطع پرونده مالیاتی این دسته از مودیان بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: مالیات علی‌الحساب پرداختی ساخت و فروش املاک، پس از قطعی شدن مالیات، به حساب پرداختی مودی منظور و مابه‌التفاوت با رعایت مقررات، مطالبه می‌شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی همچنین تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که به ساخت و فروش ساختمان مبادرت دارند، مکلف به انجام تکالیف مقرر در قانون اعم از ارایه اظهارنامه تا پایان مردادماه (برای اشخاص حقیقی) و ارایه اظهارنامه تا پایان شهریورماه (برای اشخاص حقوقی) و پرداخت مالیات در موعد مقرر قانونی هستند.

وی با تاکید بر این که با هماهنگی شهرداری‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی سازمان، اطلاعات مربوط به مودیانی که شغل آن‌ها بساز و بفروشی است اخذ شده، خاطر نشان کرد: این دسته از مودیان، در صورت عدم انجام تکالیف قانونی، از جمله عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان مردادماه سال جاری، مشمول جریمه به میزان ۳۰ درصد که غیرقابل بخشودگی است و همچنین تعلق سایر جرایم از جمله جریمه تاخیر و نیز محرومیت از مشوق‌های قانونی می‌شوند.

براساس اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، از سال ۱۳۹۵ به بعد، ساخت و ساز یک نوع کسب و کار تلقی می‌شود که بابت درآمد حاصله مشمول مالیات خواهد بود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد