اونس طلا2212.86
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جزئیات جدید از بسته گشایش اقتصادی دولت+فیلم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص پیشنهاد ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و نحوه فروش نفت به مردم توضیحاتی ارائه داد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص پیشنهاد ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی که امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد گفت: موضوع مهمی که در این جلسه مطرح شد، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش فروش نفت در کشور است. با توجه به اینکه در سال های اخیر بحث عرضه نفت خام در بورس انرژی مطرح بود امروز بحث ابزارهای مشتقه یا قرارداد آتی مربوط به حوزه نفت بررسی شد که بتواند هم در بحث مواجهه با تحریم ها در ظرفیت های صادراتی ما اثر گذار باشد و هم هدایت نقدینگی در جامعه را داشته باشد، همچنین مباحث مربوط به تامین منابع مالی برای دولت در بخش های مختلف را فراهم کند.

او ادامه داد: از هفته قبل جلسات کارشناسی این موضوع برگزار شده بود و به واسطه اهمیت آن و ضرورت اجرا در فضای کنونی اقتصاد کشور، کلیات مباحث مرتبط با این موضوع مورد توافق قرار گرفت تا دولت بتواند از ظرفیت قرارداد آتی نفت یا به عبارتی فروش نفت که تعهدات آینده را تعریف می کند استفاده کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به واسطه اجرای این امر، هم بازار نفتی کشور از ظرفیت جدیدی برخوردار می شود و هم امکان افزایش صادرات را به دنبال دارد و تراز تجاری کشور را بهبود می بخشد، به دلیل این مزیت پیشنهاد دولت که در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفت کلیات آن توافق شد و جزئیات هم به شکل دقیق بررسی می شود.

BOX:491549363

فروش نفت به مردم به صورت قطعی انجام می گیرد

او در پاسخ به این سوال که در بحث فروش نفت به مردم، این فروش قطعی است یا بدهکاری در آینده ایجاد می کند تصریح کرد: این موضوع برای ما خیلی مهم بود که به واسطه استفاده از ابزارهای مشتقه، تعهدات دولت فعلی را به دولت های آینده موکول نکنیم .

پورابراهیمی گفت: در جلسه امروز مفصل بحث شد، پییشنهاد دولت مقداری مغایرت داشت با آنجه که ما می خواستیم. نهایتا جمع بندی شد که فروش نفت در این موضوع قطعی است و تسویه ای که بتواند تعهدات ریالی را برای دولت آینده فراهم کند، به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد و ما با این مخالف هستیم.

او ادامه داد:کمک به راه اندازی بورس انرژی در حوزه عرضه نفت و میعانات گازی که با رویکرد نقدی که با کندی صورت می گیرد، اولویت اول ما است و قراردادهای آتی فروش نفت و میعانات گازی به صورت قطعی مطرح است بنابراین مبنای تسویه ریالی در سررسید که ایجاد تعهد برای دولت آینده می کند منتفی است و امروز هم این موضوع مورد توافق قرار گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد