اونس طلا2383.79
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آیا خوردن قهوه به ضرر های آن می ارزد؟

قهوه یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. در سال های اخیر نوشیدن قهوه در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

آیا خوردن قهوه به ضرر های آن می ارزد؟


قهوه یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. در سال های اخیر نوشیدن قهوه در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

دانه های قهوه به شکل بومی از کشور های آمریکای لاتین به دست آمده و برزیل یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصول کشاورزی می باشد.

قهوه مزایا و معایب بسیاری دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت و به این سؤال اساسی پاسخ خواهیم داد که نوشیدن قهوه برای بدن مفید است یا خیر؟

یکی از مهم ترین مواد موجود در قهوه کافئین می باشد. کافئین یک ماده محرک می باشد که ضرر ها و مزایای خود را دارا می باشد.

از یک طرف کافئین می تواند فعالیت مغز را افزایش داده و باعث بهبود متابولیسم شود و از طرف دیگر می تواند باعث مشکلات خواب، خستگی و مشکلات قلبی ایجاد کند.

قهوه می تواند در برابر آلزایمر از ذهن شما مراقبت کند و از پارکینسون نیز جلوگیری کند. قهوه همچنین می تواند ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

یکی دیگر از مزایای قهوه کاهش ابتلا به بیماری های کبدی می باشد. همچنین افرادی که به طور دائم قهوه می نوشند بسیار کمتر از دیگران در معرض افسردگی قرار می گیرند.

در مجموع قهوه نوشیدنیای است با مزایای فراوان و ضرر بسیار کم. به طور کلی بیشتر ضرر های قهوه از کافئین آن ناشی شده که آن هم می توانید از انواع بدون کافئین آن استفاده کنید.

برای افرادی که دچار مشکلات خواب یا مشکلات قلبی نیستند هم همان قهوه معمولی پیشنهاد می شود. البته باید توجه داشته باشید که از خوردن زیاد آن و البته مصرف قند و شکر زیاد همراه با آن خودداری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد