اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل روزانه طلا سکه و دلار مورخ 20 مرداد

چرا طلا و دلار نزولی شد؟ آیا موقع خرید دلار و طلا هست ؟+تحلیل بنیادی


چرا طلا و دلار نزولی شد؟

آیا موقع خرید دلار و طلا هست ؟


اخبار مخابره شده از گشایش اقتصادی نوید داده شده روحانی و همتی از امروز دوشنبه مبنی‌بر افت دلار، قیمت این ارز در معاملات پشت خطی را ریزشی کردند، امری که دلار تهران تا ۲۱۶۰۰ و دلار استانیول را تا عدد ۲۲۰۰۰ عقب نشستند و درهم تهران. هم در ابتدای کانال ۶۰۰۰ میخکوب شد

کاهشیها میگویند قیمت دلار تا کانال ۲۰ نزول خواهد کرد و حتی از احتمال افت دلار به زیر این مرز صحبت میکنند. آنها انتظار دارند قیمت دلار آزاد در حوالی قیمت این ارز در بازار ثانویه قرار بگیرد که دامنه ۱۷ تا ۱۹را در برمی گیرد. به همین دلیل این گروه به ریزش روز شنبه بازارها، لقب سقوط اول دادند، چرا که انتظار ریزش بیشتری را دارند


افزایشیها میگویند قیمت دلار و سکه دچار یک هیجان موقت از اخبار مثبت شده که سمت و سوی انتظارات را در مقطعی تغییر داده ، ولی پایدار نخواهد ماند. از آنجا که در سمت واقعی بازار اتفاقی رخ نداده، نباید انتظار افت بیشتر قیمت‌ها را داشت. پیش‌بینی این دسته آن است که قیمت در همین هفته جاری می‌تواند بخشی از ارزش از دست رفته خود را بازیابد

چرا طلا و دلار نزولی شد؟


پس از اینکه قیمت دلار در همان ابتدای روز نزول شدیدی را تجربه کرد، عده‌ای از فعالان انتظار داشتند که معامله‌گران کم‌کم از شوک کاهشی خارج شوند و با افزایش خریدها، مانع از افت بیشتر دلار شوند. آنها تا اواسط روز هم توانستند قیمت را در کانال ۲۲ نگه دارند، ولی در نیمه دوم روز موج فروش‌ها بار دیگر شدت گرفت و قیمت به محدوده ۲۱۶۰۰ عقب‌نشینی کرد در حالیکه در روزهای گذشته قیمت دلار در بازار آزاد بسیار بیشتر از صرافی‌های منتخب بود، این روند در روز یکشنبه معکوس شد. بازارساز دیروز در مرحله کاهش بدنبال کاهش آرام‌تر و پله‌ای قیمت‌ها بود. بازارساز قصد دارد دلارهای سرگردانی که به بازار وارد شده‌اند را به سوی خود جلب کند و برای همین، قیمت معتمدان خود را بالای دلالان و بازار آزاد قرار داد


تحلیل اونس جهانی: اونس به کدام سمت می رود ؟ کاهش یا افزایش ؟

تحليلگران اونس ميگويند قیمت کنونی اونس با احتساب تعدیل تورمی، بالاترین قیمت حقیقی اونس در طول تاریخ نیست. بدون احتساب تورم سقف ۸۵۰ دلاری قیمت اونس در سال ۱۳۵۹ با ارزش کنونی برابر با ۲۸۰۰ دلار خواهد شد. .همچنین قیمت کنونی اونس حتی به سقف ۱۹۲۱ دلاری سال ۱۳۹۰ بدون احتساب تورم نرسیده . سقف تاریخی سال ۱۳۹۰ با قیمتهای کنونی به ۲۱۰۰ دلار میرسد. از این رو این مرزهای قیمتی در روند احتمالی طلا، مهم ارزیابی میشود


هنوز قیمت حقیقی اونس به سقف تاریخی خود نرسیده. و مرز ۲۴۰۰ دلاری میتواند یکی از اهداف جذاب طلا در هفته‌های پیش‌رو باشد. این هدف قیمتی در حقیقت در میانه قیمتهای حقیقی دو سقف تاریخی سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۵۹ قرار دارد. ادامه روند قیمتی طلا، حداقل در کوتاه مدت به بسته‌های حمایتی ضد کرونا وابستگی زیادی دارد. در هفته گذشته، نگاه بازارها به مذاکرات نمایندگان کاخ سفید و کنگره دوخته شده بود؛ مذاکراتی که حداقل تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده


از امروز دوشنبه تا یکشنبه هفته بعد از حیث انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا نسبتا هفته شلوغی محسوب میشود. در هفته جاری شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد، در حالیکه در روز چهارشنبه شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا نیز منتشر خواهد شد. افزایش نرخ تورم بدلیل افزایش چاپ پول در راستای حمایت از اقتصاد کرونازده، یکی از مسائلی است که این روزها تاثیر مهمی بر روند قیمتی اونس خواهد گذاشت. در روز پنج‌شنبه نیز گزارش تعداد مدعیان بیمه بیکاری و در روز جمعه آمار تولید صنعتی آمریکا به انتشار خواهد رسید. تمام گزارش‌های ذکر شده مربوط به اقتصاد آمریکا تا ۹ مرداد ۹۹ است که می‌تواند بازتاب‌دهنده وضعیت ریکاوری اقتصاد آمریکا باشد


نگاهی به بازار جهانی هفته گذشته و این هفته: اخبار مهم این هفته

انس جهانی:

طلا در واکنش به داده‌های اشتغال آمریکا پایین آمده است.
رشد اشتغال آمریکا بیشتر از انتظارات بازار بوده، اما با این حال سرعت بهبود اقتصادی آمریکا هم کُند شده است .

اکثر محرک‌های صعودی بازار طلا ، مثل چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی ، تنش‌های سیاسی داخلی آمریکا (انتخابات ریاست جمهوری، ابهام در رابطه با آینده بسته حمایتی و شیوع گسترده ویروس کرونا) ، ناآرامی‌های داخلی در برخی از کشورهای جهانی و همچنین تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین هنوز از بازار طلا حمایت می‌کنند .

علاوه بر این نرخ بهره واقعی آمریکا هم منفی شده که در بلندمدت از قیمت اونس طلای جهانی حمایت می‌کند.
(نرخ بهره پنج‌ساله آمریکا به زیر منفی ۱٫۳ درصد رسیده و نرخ بهره ده‌ساله هم به منفی ۱٫۱ درصد رسیده است.)

بازدهی اوراق قرضه جهانی هم سیر نزولی دارد. این یعنی نگهداری طلا هیچ هزینه فرصتی ندارد و خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران است.”

وضعیت تکنیکال اونس طلای جهانی هنوز هم صعودی است و می‌توان انتظار رشد بیشتر بازار را داشت، با این حال بازار در معرض ورود به اصلاح نزولی قرار دارد.
اصلاح نزولی در یک روند صعودی اتفاق غیر عادی نیست و نشانگر سلامت روند صعودی است و می‌تواند با جذب خریداران جدید، روند صعودی بلندمدت را افزایش دهد.

بازگشت نزولی اونس طلای جهانی نمی‌تواند مسائل بنیادی بازار را تغییر دهد! فدرال رزرو آمریکا با بسته حمایتی جدیدی از اقتصاد این کشور حمایت خواهد کرد و با تضعیف ارزش دلار آمریکا شاهد رالی صعودی دیگری در بازار طلا خواهیم بود.
سیاست‌گذاران پولی تا چند سال آینده نرخ‌های بهره را در محدوده نزدیک به صفر درصد نگه خواهند داشت و بسته‌های حمایتی جدیدی در آمریکا و جهان معرفی خواهند شد که در نهایت به ضرر دلار آمریکا تمام خواهند شد. سیاست‌های پولی محرک اصلی بازار طلا هستند.

تحلیل تکنیکال اونس جهانی

در آمریکا :

سرمایه گذاران نگران بسته حمایتی جدید و تشدید تنش ها با چین هستند
آخرین گزارش اشتغال آمریکا حکایت از رشد ۱٫۷ میلیون نفری اشتغال داشت. در عین حال نرخ رشد دستمزدها هم بهتر از انتظارات بازار بود و نرخ بیکاری هم کاهش یافته است.
داده‌های اشتغال آمریکا در کل بهتر از انتظارات بازار بودند، اما نرخ بیکاری هنوز هم در بالای ۱۰ درصد قرار دارد و این در حالی است که نرخ بیکاری آمریکا در ماه فوریه تنها ۳,۵ درصد بود.

هنوز مذاکرات جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر بسته حمایتی مالی به نتیجه نرسیده است.
آخرین بسته حمایتی دولت برای مقابله با بحران کرونا تمام شده و اگر بسته حمایتی جدیدی تصویب شود، عرضه پول افزایش می یابد و شاهد تضعیف دلار آمریکا خواهیم بود.

رئیس‌جمهور آمریکا هم از هر روشی برای تحت فشار قرار دادن چین استفاده می‌کند.
تحریم شرکت‌های فناوری چینی و همچنین حذف شرکت‌های چینی از بازار سهام آمریکا تنها نشانگر تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ دنیا هستند.

از دید بازدهی هم نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا در پایین‌ترین سطوح تاریخی قرار دارند و این اصلاً به نفع دلار آمریکا نیست ، با این وجود سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند.

علاوه بر این ها روز شنبه آقای ترامپ دستورالعمل اجرایی رو امضا کرد ؛ طبق این دستور :
- مزایای بیکاری هفته ای 600 دلار که در ماه جولای به پایان رسید بود ، با مبلغ هفته ای 400 دلار تمدید شد
- پرداخت وام دانشجویان تا سال 2020 تمدید شد .
- تعطیلات مالیاتی حقوق و دستمزد ادامه پیدا کرد
- از بیرون انداختن افراد از خانه های خود که در رهن بانک فدرال هستند جلوگیری شد ؛
این اقدامات جدید هم میتواند ناامنی ایجاد کرده و باعث تضعیف دلار آمریکا شود .


اخبار اقتصادی مهم این هفته :

  • اخبار مربوط به واکسن و بسته های حمایتی و تنش‌های تجاری آمریکا و چین مهم است
  • تعیین نرخ بهره نیوزلند
  • گزارشهای مهمی از اقتصاد امریکا منتشر خواهد شد
  • تغییرات مدعیان بیکاری (GBP) انگلستان
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلستان
  • شاخص بهای تولید کننده (PPI) آمریکا
  • شاخص بهای مصرف کننده خالص (Core CPI) آمریکا
  • شاخص مدعیان بیکاری آمریکا
  • شاخص خرده فروشی امریکا

آیا موقع خرید طلا و دلار است ؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد