اونس طلا2384.42
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ویدئو:نرخ واقعی ارز بسیار پایین تر از قیمت فعلی بازار است/رونمایی از ۱۰۰ هزار تومانی جدید

رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ فعلی ارز یعنی ۲۴ هزار تومان کاملا بی ربط و غیر واقعی بوده و قیمت واقعی ارز پایین‌تر از این حرف هاست.

به گزارش سایت طلا ،عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه بدون تعارف خبر ۲۰:۳۰ شبکه دو همزمان با سالگرد تاسیس بانک مرکزی اظهار کرد:ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فشار حداکثری بر مردم را کم کنیم و از آنجا که التهابات بازار ارز را در سال ۹۷ مدیریت کردیم، امسال هم می‌توانیم همان اقدامات را انجام بدهیم‌. قیمت ارز این اعداد نیست و ما تلاش می‌کنیم تا متعادل شود و در آینده نزدیک به مردم قول می‌دهیم تا نتایج اقدامات ما در متعادل سازی نرخ ارز را ببینند.

BOX:491549271


وی افزود: نرخ واقعی ارز خیلی پایین‌تر از میزان حال حاضر آن در بازار است. دلار در اقتصاد ما شاخص مهمی است و انشالله سعی ما براین است تا وضعیت دلار را درست می‌کنیم. ابزارهایی بکار می‌بریم تا نرخ ارز را متعادل کند. علاوه براین، تنها عملکرد بانک مرکزی در مدیریت نرخ ارز کافی نیست بلکه باید سایر بخش‌های اقتصادی هم در این زمینه این بانک را حمایت کنند. همچنین، لازم است که گفته شود مساله ارز فقط اقتصادی نیست بلکه ابعاد امنیتی و سیاسی هم دارد.


در ادامه رئیس کل بانک مرکزی گفت: معادل ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی برنگشت و لازم است که گفته شود که ۲۵۰ نفر شخص حقیقی و حقوقی به این دلیل به قوه قضائیه معرفی شده‌اند که نه تنها تولید کننده نبوده‌اند بلکه یک دلار ارز هم برنگردانده‌اند. درحالیکه باقی افرادی که ارزهای خود برنگردانده‌اند، تولیدکننده هستند و میزانی از ارز خود را برگردانند که ما با آن‌ها مدارا می‌کنیم. تاکنون معادل ۲.۵ میلیارد دلار ارز به کشور برگشته که در پی آن، تعداد زیادی کالا از گمرک ترخیص می‌شود.

وی افزود: در داخل و خارج کشور افرادی هستند که نرخ ارز را بالا و پایین می‌کنند و کسانی که فشار تحریم بر کشور را حداکثری می‌کنند حتما در این زمینه نقش دارند. همچنین، درباره افراد متخلف در بازگشت ارزهای صادراتی لازم است که گفته شود تعدادی از ۲۵۰ متخلف ارزی بازداشت شده‌اند.


همتی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دولت خود ارز را گران می‌کند تا بتواند کسری بودجه‌ خود را تامین کند، توضیح داد: دولت همچنان دارد برای مصارف خود از ارز ۴۲۰۰ تومانی و از ذخایر ارزی بانک مرکزی استفاده می‌کند. این گفته به هیچ وجه صحیح نیست زیرا، اگر نرخ ارز بالا برود، کشور را نابود می‌کند و دولت و من مسئول ۸۵ میلیون نفر هستیم که برای تامین مالی خود زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهیم.


رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه در پی پایین آمدن نرخ ارز حتما نرخ سایر اقلامی که تحت تاثیر آن گران شده‌اند هم کاهش پیدا می‌کند، درباره وضعیت بانک‌ها، گفت: طی چند ماه گذشته ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بدهکاران را وصول کردیم. خواهش می‌کنم از مسئولان بانک‌ها تا حداقل ضمانت وام‌ها را برای متقاضیان درنظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: از هفته آینده یک سامانه ارتباطی برای مردم با بانک مرکزی فراهم می‌شود که شماره آن ۲۷۰۶ است.


چاپ اسکناس با ۴ صفر کمرنگ تر

رئیس کل بانک مرکزی درباره جدیدترین وضعیت حذف صفر از پول ملی گفت که پول‌هایی که به تازگی چاپ کرده‌ایم فعلا چهار صفر در آن‌ها کم‌رنگ درج می‌شود.

وی افزود: بحث حذف چهار صفر از پول ملی در مجلس نهایی شد که ما هم برای چاپ اسکناس ۴ صفر را کمرنگ تر چاپ می کنیم.




رئیس کل بانک مرکزی ابراز کرد: برای سفارش و باند بازی با بنده تماس های بسیاری گرفته می شود ولی بنده عهد کردم کاری انجام ندهم که امتیاز تلقی شود.

همتی گفت: کار در صدا و سیما را بهتر از بانک مرکزی می دانم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نوسانات بازار گفت: به نوسانات ارزی کوتاه مدت توجه نکنید برنامه های بلند مدت ثبات ایجاد می کند.

همتی با اشاره به اهمیت ویژه معیشت مردم و فشار وارده در این شرایط اظهار کرد: از تمام مسئولان درخواست می کنم از صحبت های خود دست بردارند و به وعده ها عمل کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد