اونس طلا2319.53
مظنه15,391,000
18 گرم3,553,000
ارزش سکه34,675,923
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

اشتباهات پرضرر سهامداران در انجام معاملات بورسی

رشد و گسترش بورس در دو دهه گذشته چشمگیر بوده و همین امر تعداد زیادی از سرمایه گذاران جدید را وارد این عرصه کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت ایندیا پست، امروزه جوانان زیادی به فعالیت در بازار بورس و کالا علاقمند هستند؛ به ویژه این روزها که کرونا سرتاسر جهان را فراگرفته و بازار سرمایه معاملاتی آنلاین را در اختیار سهام داران قرار داده است . شکی نیست که گزینه معاملات آنلاین یک فاکتور مثبت و مهم برای سرمایه گذاران به شمار می آید. بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل پیچیدگی هایی که در فعالیت های بورسی وجود دارد از مشارکت در این عرصه خودداری می کردند. با این حال، افرادی که این ریسک ها را پذیرفته و وارد بورس می شوند، کم نیستند. یک سرمایه گذار خردمند همیشه باید بورس را با دقت تحلیل کند.

در مطلب ذیل به اشتباهاتی که نباید در سرمایه‌گذاری در بورس، مرتکب شویم اشاره می کنیم.

۱. اطلاعات ناکافی
بازار سهام دقیقا مانند امتحانی است که همه تصور می کنیم می توانیم به آسانی آن را بگذرانیم. هر عرصه ای هرقدر هم که ساده به نظر بیاید نباید بدون اطلاعات کافی و مطالعه وارد آن شد. اولین قدم برای ورود به بورس یادگیری است: اینکه بازار سهام چگونه کار می کند؟ مؤلفه های اصلی سرمایه گذاری چیست؟ و چند نوع سهام وجود دارد؟ قبل از خارج کردن پول از جیب و تزریق آن به بازار، باید به همه این سؤالات پاسخ داده شود.

۲. نداشتن برنامه اولیه
یک سرمایه گذاری بدون برنامه خوب، بیشتر به نظر می رسد که یک شکست باشد. این کار همچنین یکی از اشتباهات رایج مبتدیان یا سرمایه گذاران بی تجربه است. باید برنامه ای مناسب برای خرید سهم یا اوراق قرضه تهیه شود. بعلاوه، در صورت عدم انجام امور طبق برنامه قبلی ، باید با یک برنامه پشتیبان آماده کرده باشید. بازار سهام مملو از ابهامات اجتناب ناپذیر است. سرمایه گذار دانا کسی است که اگر برنامه A با شکست مواجه شود ، برنامه B را آماده داشته باشد.

۳. جابجایی سرمایه‌گذاری با قمار
دلیل اینکه بیشتر مردم در روزهای ابتدایی سرمایه گذاری در بازار سهام با ضرر روبرو می شوند این است که آنها بازار بورس را با قمار اشتباه می گیرند. این تصور که"بگذارید ما در این سهم سرمایه گذاری کنیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد" رویه بسیاری از همین افراد است تا زمانی که با خسارت زیادی مواجه می شوند. سرمایه گذاری در بازار سهام به این روش کار نمی کند. باید بدانید که عملکرد سهام چگونه است.

۴. تغییر برنامه‌ریزی مالی
آشفتگی بورس باعث می شود سرمایه گذاران دائماً برنامه مالی خود را برای سرمایه گذاری تغییر دهند. اینجاست که از "برنامه ریزان مالی " استفاده می شود. بیشتر افراد به دلیل گرفتن کمک در زمینه سرمایه گذاری در سهم های سودآور ، به متخصصان اعتماد می کنند. با این حال ، یک سرمایه گذار باید مقدار زیادی از وقت خود را صرف مطالعه رفتار بازار کند. تغییر مداوم در برنامه ریزی مالی می تواند بیشتر مواقع فاجعه بار باشد.

۵. عدم تنوع
این جمله معمول است که یک میوه پوسیده بشکه را خراب می کند. این نظریه برای بازار سهام بسیار کاربرد دارد. متداول ترین خطایی که مبتدیان انجام می دهند، اتکا به یک سهم و ریختن مداوم پول خود در آن تا زمان ایجاد درآمد است. بازار سهام فقط با یک برنامه سرمایه گذاری اداره نمی شود. درعوض ، انواع مختلفی از گزینه های سرمایه گذاری وجود دارد که یک سرمایه گذار می تواند آنها را انتخاب و روی آنها سرمایه گذاری کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد