اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رونمایی از گزینه جدید برای وزارتخانه بی‌وزیر/۱۰ روز مهلت برای وزیر دار شدن وزارت صمت

رئیس‌جمهور تنها ۱۰ روز دیگر فرصت دارد تا گزینه نهایی وزارت صنعت معدن و تجارت را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

به گزارش سایت طلا ، حدود 3 ماه از برکناری رضا رحمانی و تعیین مدرس خیابانی به سرپرستی وزارت صمت گذشته و این وزارتخانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود. این در حالی است که این روزها وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل وضعیت تورمی کالاها یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها به شمار می‌رود اما رئیس‌جمهور تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتخاب وزیر برای این وزارتخانه نگرفته است.
طبق اصل 135 قانون اساسی "رییس‏ جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏‌هایی که‏ وزیر ندارند حداکثر برای مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید".
حالا رئیس‌جمهور تنها 10 روز دیگر مهلت قانونی دارد تا گزینه نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای مجلس معرفی کند.
هرچند دولت تاکنون امیدوار بود مجلس یازدهم با تفکیک وزارتخانه‌های صمت و بازرگانی این امکان را به رئیس‌جمهور بدهد تا دو نفر را به مجلس معرفی کند اما با توجه با مدت زمان کم باقی مانده تا مهلت قانونی معرفی وزیر پیشنهادی صمت و همچنین تاکید مجلس برای معرفی زودتر از موعد وزیر پیشنهادی، بعید به نظر می‌رسد که به این خواسته دولت جامه عمل پوشانده شود.
برخی از نمایندگان مردم در مجلس این اقدام دولت رو نوعی گروکشی توصیف کرده بودند. بر همین اساس حاجی دلیگانی با اشاره به نقش مهم وزارت صمت در شرایط حساس فعلی گفته بود: این وزارتخانه در این شرایط وضعیت مهمی بر عهده دارد خصوصا تنظیم بازار که اصلا رها شده است. بنابراین دعواها و گروکشی های سیاسی نبایستی به معیشت مردم صدمه بزند.
حالا با نزدیک شدن به 22 مرداد یعنی پایان زمان قانونی معرفی وزیر پیشنهادی صمت، گزینه‌‌های مختلفی از برخی منابع آگاه دولتی برای تصدی مسئولیت وزارت صمت به گوش می‌رسد.
پیشتر، اسامی افرادی چون مدرس خیابانی سرپرست فعلی وزارت صمت و اسماعیلی معاون صنایع معدنی وزارت صمت که 2 دوره نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن را داشته مطرح شده بودند اما اکنون نام رزم حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از گزینه‌ها به گوش می‌رسد.
در برخی محافل رسانه‌ای مطرح شده است که استاندار فعلی خراسان رضوی مورد تاکید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفته است اما پیشنهاد او با مخالفت محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور مواجه شده و تاکید او بر معرفی مدرس خیابانی سرپرست فعلی وزارت صمت است.
حالا باید منتظر ماند و دید که رئیس‌جمهور در نهایت چه کسی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد