اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خرید خودرو تصمیم درستی است؟

خودرو همیشه به عنوان یکی از نیاز های اولیه مطرح شده است که به نظر می رسد هر فردی به آن نیاز دارد اما در شرایط فعلی تصمیم برای خرید خودرو واقعا یک تصمیم منطقی است؟

آیا خرید خودرو تصمیم درستی است؟


خودرو همیشه به عنوان یکی از نیاز های اولیه مطرح شده است که به نظر می رسد هر فردی به آن نیاز دارد اما در شرایط فعلی تصمیم برای خرید خودرو واقعا یک تصمیم منطقی است؟

خرید خودرو با توجه به گرانی های اخیر بسیار سخت شده است و نیازمند بودجه بالایی می باشد اما آیا فراهم کردن این بودجه با سختی های فراوان و در نتیجه خرید خودرو یک کار صحیح می باشد؟

برای پاسخ دادن به این سؤال لازم است ابتدا چند نکته را درباره خودتان بررسی کنید. اولین چیز میزان درآمد شماست. خرید خودرو صرفا یک هزینه اولیه نیست بلکه به شکل جاری هزینه های بالایی را در بر دارد.

دقت کنید که داشتن خودرو اگر نتوانید پول بنزین و روغن و ... آن را تامین کنید عملا بیهوده می شود. شاید باورتان نشود اما در بسیاری از اوقات و با هزینه های فعلی مخارج ماهانه و هزینه نگه داری خودرو به یک میلیون تومان و یا بیش از آن نیز می رسد.

حال تصور کنید که شما کارمندی با 5 میلیون تومان حقوق می باشید. حداقل یک میلیون بابت ماشین باید کنار بگذارید، یک تا دو میلیون نیز خرج خانه تان می شود و یک تا دو میلیون تومان هم که لازم است اجاره خانه بپردازید. وام خرید ماشینتان هم که بالای یک میلیون تومان است. در صورتی که هیچ فرزندی نداشته باشید و با یک زندگی معمولی باز هم کم می آورید و خب در اینجا خرید ماشین اصلا منطقی نمی باشد.

در حالی که شما اگر روزی یک دفعه از تاکسی اینترنتی با میانگین 30 هزار تومان استفاده کنید در ماه کمتر از 1 میلیون تومان هزینه رفت و آمدتان خواهد شد.

مورد دیگری که لازم است به آن حداکثر توجه را داشته باشید شهر محل سکونت شماست. این شرایط گفته شده در بالا برای شهر های بزرگ صادق است اما افراد در شهر های کوچک تر دسترسی مناسبی به وسایل حمل و نقل عمومی نداشته و از تاکسی اینترنتی نیز محرومند.

به علاوه کارمند ها در شهر های مختلف تفاوت حقوق چندانی ندارند و مشخصا هزینه زندگی آن ها نیز پایین تر می باشد. در بسیاری از موارد هزینه اجاره خانه نیز در شهر های کوچک حذف شده و در نتیجه می توان به شکل منطقی تری اقدام به خرید خودرو کرد.

در مجموع لازم است که قبل از خرید خودرو به خوبی فکر کرده و یک تصمیم منطقی بگیرید. حتما هزینه های جاری خودرو را در نظر گرفته و با درآمد ها و مخارج خود بسنجید. این را نیز در نظر بگیرید که در بسیاری از موارد زندگی شما بدون داشتن خودرو نیز به خوبی در حال گذشتن می باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد