اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سازمان جهانی بهداشت: پیامدهای کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت که پیامدهای ویروس کرونا تا چند دهه باقی خواهد ماند و اثرات آن احساس خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، وی که در نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو سوئیس سخن می‌گفت، افزود: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله فجایعی است که اثرات آن تا طولانی مدت در آینده ادامه خواهد یافت.

وی گفت: شیوع این بیماری، یک بحران بهداشتی است که هر قرن یک بار روی می‌دهد و پیامدهای آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت برای چهارمین بار و از آغاز شیوع ویروس کرونا و برای ارزیابی شرایط شیوع این بیماری تشکیل می‌شود، ویروسی که شیوع آن به صورت نگران کننده ادامه دارد.


این کمیته متشکل از ۲۰ عضو و مشاور است و می‌تواند ضمن حفظ وضعیت فوق‌العاده در خصوص این بیماری، توصیه‌های جدیدی را ارائه و توصیه‌های قبلی خود را در خصوص این بیماری تصحیح کند.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از میان ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۷۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۵۵ نفر بهبود یافته و ۶۷۸ هزار و ۵۱۱ تن فوت کرده‌اند.
کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو‏، شیلی و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند.
بیماری جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ۹۸) در استان هوبئی در چین و شهر "ووهان" این استان شیوع یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد