اونس طلا2206.89
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هشدار رییس اتاق بازرگانی تهران درباره نرخ تورم

مرکز آمار در جدیدترین گزارش خود، نرخ تورم کشور را حدود 26 درصد اعلام کردکه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه در تیر ماه امسال، بیش از شش درصد بوده است.

به گزارش سایت طلا ، ارزیابی‌ها از آینده نرخ تورم، چند عامل را در برمی‌گیرد که یکی از آنها وضعیت شاخص تورم ماهانه است. در صورتی که تورم ماهانه به پایین‌تر از یک درصد بیاید، نشان دهنده کاهش قطعی نرخ تورم خواهد بود و اگر این نرخ افزایش پیدا کند، تورم در آینده روند صعودی را طی خواهد کرد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه در تیر ماه امسال، بیش از شش درصد بوده است. مسعود خوانساری – رییس اتاق بازرگانی تهران – در واکنش به این آمارهای جدید در صفحه شخصی خود به خطرناک بودن روند فعلی نرخ تورم اشاره کرده و معتقد است با بالا رفتن تورم ماهانه، فشاری کم سابقه بر مردم عادی وارد شده است.

او با انجام مقایسه‌ای میان نرخ تورم در اقتصاد ایران و سایر کشورها نوشته است: تورم ماهانه ایران از تورم سالانه کشورهای دیگر بالاتر رفته است. در شرایطی که نرخ تورم تیر ماه، 6.4 درصد اعلام شده، نرخ تورم یک ساله بسیاری از کشورهای در حال توسعه کمتر از سه درصد است.

خوانساری به این موضوع نیز اشاره کرده که نرخ تورم ماهانه تیر ماه، بالاترین نرخ تورم ماهانه کشور در طول پنج سال گذشته بوده است.

این افزایش نرخ تورم در حالی رخ داده که بانک مرکزی ابراز امیدواری کرده است که ظرف یک سال، نرخ تورم در اقتصاد ایران به 22 درصد برسد.

پس از آنکه در دولت یازدهم، تورم ایران برای مدتی تک رقمی شد، با از سرگیری تحریم‌های آمریکا و رخ دادن برخی تلاطم‌های اقتصادی داخلی، بار دیگر این نرخ افزایش پیدا کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد