اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حباب سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در یک هفته اخیر بیشترین تاثیر قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی و نوسان قیمت‌ها، تابعی از قیمت‌ طلای جهانی بوده است گفت که در یک هفته اخیر نوسان در بازار ارز، بسیار کم بود.

محمد کشتی‌آرای، اظهار کرد: در یک هفته اخیر بیشترین نوسان و افزایش قیمت انس جهانی را شاهد بوده‌ایم؛ به‌طوری که قیمت انس جهانی از ۱۹۰۲ دلاری ابتدای هفته تا ۱۹۷۷ دلار افزایش پیدا کرد که رکود قیمتی در تاریخ انس جهانی بوده و تاکنون چنین رقمی سابقه نداشته است. آخرین رقم ثبت شده در روز گذشته (پنجشنبه) ۱۹۶۱ دلار بوده که به نسبت ابتدای هفته به طور متوسط، ۵۹ دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: طبیعتا این افزایش قیمت ۵۹ دلاری می‌تواند تاثیر شاخصی بر روی قیمت‌ها داشته باشد. در حالی که در اوایل هفته، قیمت‌ها تاحدودی نسبت به هفته پیش‌تر کاهش پیدا کرده بود اما در طول هفته مجدد قیمت‌های به دلیل افزایش قیمت انس جهانی افزایش یافت؛ این در حالی است که نرخ ارز در داخل در طول هفته در محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داشت.

وی در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با افزایش قیمت انس جهانی، هر قطعه آن ۳۵۰ هزار تومان در طول هفته افزایش پیدا کرد و به ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت از ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در آخر هفته رسید.

کشتی‌آرای افزود: نیم سکه نیز با ۴۰۰ هزار تومان افزایش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید، ربع سکه هم از سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی با سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هفته را به پایان رساند. این در حالی است که سکه‌های یک گرمی در طول هفته‌ای که گذشت هیچ تغییری نداشته و با ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در طول هفته بدون تغییر بوده است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز حدودا ۵۱۰ هزار تومان افزایش طول هفته، از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید. علاوه براین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از ۹۶۹ هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و ۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسید که نشان از افزایش ۱۱۸ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار دارد که رقم قابل توجهی برای مصنوعات طلا به حساب می‌آید.

کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری حباب سکه را کاهش داد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در طول هفته اخیر، عرضه و تقاضا در تعادل بود؛ در حالی که در برخی روزها نیز عرضه بیشتر از تقاضا بود. شوک تقاضا یا شوک فروش در بازار نداشتیم و باتوجه به اینکه به ایام محرم نیز نزدیک می‌شویم، بازار در تعادل به سر می‌برد. ضمن اینکه کاهش تقاضا برای خرید سکه به جهت سرمایه‌گذاری سبب شد تا حدودا ۲۵۰ هزار تومان حباب سکه کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در حالی که در ابتدای هفته حباب سکه حدودا ۹۵۰ هزار تومان بود، در پایان هفته به ۷۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد، تقاضا در بازار برای خرید سکه ه بیشتر جنبه سرمایه‌گذاری دارد، کاهش پیدا کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد