اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بزرگترین تولیدکننده گوشی همراه در دنیا اعلام شد

شرکت هواوی چین در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ از شرکت های سامسونگ و اپل پیشی گرفت و برای اولین بار تبدیل به بزرگترین تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از راشا تودی، شرکت هواوی چین در سه ماهه دوم 2020 از شرکت های سامسونگ و اپل پیشی گرفت و برای اولین بار تبدیل به بزرگترین تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شد.

آخرین گزارش موسسه پژوهشی کانالیس نشان می‌دهد در شرایطی که تجارت جهانی چین در نتیجه تحریم های آمریکا مختل شده، بیشتر فروش گوشی همراه متعلق به این کشور بوده است.

این شرکت چینی 55.8 میلیون دستگاه گوشی همراه فروخته که 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در این بین، شرکت سامسونگ که رتبه دوم را در فروش چین دارد 53.7 میلیون گوشی همراه به فروش رسانده که 30 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته پایین آمده است.

در کل، فروش گوشی همراه در بازارهای بین المللی 27 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

آمار نشان می‌دهد شرکت هواوی 70 درصد از گوشی های همراه خود را در سه ماهه دوم در خود چین فروخته است. سهم بازار هواوی در اروپا که یک بازار حیاتی برای این شرکت است، تا 16 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته است، این رقم در همین دوره در 2019 برابر با 22 درصد بود. شرکت هواوی سومین تولید کننده بزرگ گوشی همراه در اروپا پس از سامسونگ و اپل است.

به گفته تحلیلگران، با توجه به جمعیت بالای چین، موفقیت در بازار این کشور سهم بزرگی از بازار جهانی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند حفظ این موقعیت برای هواوی در طولانی مدت آسان نیست چون شرکای آن در اروپا به طور روزافزونی از دستگاه های هواوی دور می شوند و ترجیح می دهند برندهای جدیدی را برای کاهش خطر تجارت با هواوی جایگزین کنند. فروش بالا تنها در چین نمی‌تواند به حفظ موقعیت هواوی پس از آغاز روند بهبود اقتصاد جهان کمک کند.

فروش بالای هواوی نتیجه تلاش این شرکت برای تجارت بین الملل در بحبوحه‌ی فشار آمریکا است. این شرکت فناوری چینی در 2019 در صدر لیست سیاه آمریکا قرار گرفت که دسترسی آن به فناوری آمریکا را محدود کرد. این شرکت مجبور شد سیستم عامل مخصوص به خود را با عنوان «هارمونی او اس» در سال گذشته راه اندازی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد