اونس طلا2394.45
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)44,100,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

با چتری از طلا به زیر باران بروید

بازار طلا که این روز ها تبدیل به بهشت برین سرمایه گذاران شده است به نظر می رسد همچنان در حال انجام وظیفه خود به بهترین شکل می باشد و روز به روز به ارزش آن اضافه می شود.

با چتری از طلا به زیر باران بروید


بازار طلا که این روز ها تبدیل به بهشت برین سرمایه گذاران شده است به نظر می رسد همچنان در حال انجام وظیفه خود به بهترین شکل می باشد و روز به روز به ارزش آن اضافه می شود.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-19 کار ها و صنایع بسیاری تعطیل شده و دچار رکود شدند. حجم نقدینگی در بازار کاهش یافت و تولید نیز در پی آن کم شد و یک بحران اقتصادی ایجاد کرد.

در شرایط بحران اقتصادی برخی از کالا نه تنها کاهش نمی یابند بلکه افزایش نیز پیدا می کنند که به آن ها کالا های امن گفته می شود. یکی از این کالا ها طلا می باشد که در شرایط بد اقتصادی می تواند سرمایه شما را حفظ کند.

اما حفظ سرمایه دو جنبه دارد. اول در یک شرایط بیکاری گسترده شما اگر پولی داشته باشید و نتوانید با آن کار کنید مشخصی آن پول ثابت مانده و شما متضرر می شوید. چرا که اگر با آن کار کرده بودید پولتان بسیار اضافه می شد. در این حالت شما به بازار طلا رفته و با سرمایه گذاری در آن جا می توانید اطمینان داشته باشید که پولتان ثابت نخواهد ماند.

حالت دوم در یک شرایط تورمی ای جاد می شود. در این شرایط نه تنها با گذر زمان به ارزش پول شما اضافه نمی شود بلکه کم نیز می شود. در این شرایط شما با سرمایه گذاری در بازار طلا می توانید سرمایه خود را حفظ کرده و سود هم داشته باشید.

در کشور هایی با اقتصاد سالم سرمایه گذاری بر روی طلا در یک شرایط عادی پیشنهاد نمی شود چرا که پول تولید شده از طریق بالا رفتن قیمت طلا حاصل از تولید نبوده و به اقتصاد ضربه می زند. از طرف دیگر در این کشور ها در یک شرایط معمول طلا افزایش یا کاهش قیمت چندانی در کوتاه مدت ندارد در نتیجه انجام کار های دیگر بر روی پول می تواند با بازده بسیار بیشتری باشد.

اما در کشور هایی با اقتصاد ناسالم تر مانند کشور ایران که که تورم های بالا و رکود اقتصادی را تجربه می کند و سال هاست دچار بیماری هلندی می باشد سرمایه گذاری روی طلا تقریبا در تمام زمان ها می تواند بسیار ثمر بخش و پربازده باشد. به علاوه به دلیل تورم بالا خطر کاهش شدید در قیمت طلا وجود ندارد که یک مزیت برای سرمایه گذاری در این بازار محسوب می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد