اونس طلا2206.11
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیام تلخ صعود قیمت طلا برای اقتصاد دنیا

شیوع کروناویروس عاملی برای راه افتادن سیلی از تقاضاهای بی رحمانه برای خرید طلا در سرتاسر دنیا شده است؛ متقاضیان فلززرد ایمنی دارایی خود را در خریداری طلا می بینند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت پرینت(the print)، اکنون فراموش شده اما اوایل همه گیری کرونا قیمت طلا در یک سقوط آزاد بود. بسیاری کنجکاو بودند بدانند چه عاملی در کنار این ویروس، در حال فروپاشی اقتصاد جهان است تا به موقع ثابت شود که یکی از بزرگ ترین تقلب ها در تاریخ بازارهای مالی در حال وقوع است. همه گیری سال ۲۰۲۰ به عنوان یک نیروی محرکه قدرتمند عمل کرد تا طلا شدیدترین صعودها در تاریخ خود را تجربه کند.

در پایان معاملات روز جمعه در نیویورک، شمش معادل 1.902.02 دلار در هر اونس یعنی حدود ۳۰٪ بالاتر از قیمت خود در ماه مارس و فقط ۱٪ از رکورد بالا در سال ۲۰۱۱ بود. اکنون هراس از تعطیلی مجدد مشاغل و کارخانه ها در میان فعالان بازار وجود دارد. و تصمیم سیاستمداران برای ارائه بسته های محرک بی سابقه و تصمیم بانکداران مرکزی برای چاپ سریعتر پول نسبت به قبل برای تأمین هزینه های وارده در این وضعیت و سقوط اوراق قرضه تنظیم شده و تورم در ایالات متحده آمریکا و افت ناگهانی دلار در برابر یورو و ین و افزایش تنش میان ایالات متحده و چین،‌همه و همه عاملی برای پرواز بهای طلا هستند.

همه این موارد وقتی در کنار هم قرار گرفته و روی دهد، نگرانی های زیادی را ایجاد می کند. رکود اقتصادی - ترکیبی نادر از کاهش رشد و افزایش تورم که باعث از بین رفتن ارزش سرمایه گذاری های با درآمد ثابت می شود - می تواند بخش هایی از جهان توسعه یافته را تحت تاثیر خود قرار دهد. این مساله در ایالات متحده، که ویروس همچنان جولان می دهد و صحبتی از بهبود اقتصادی نیست، پررنگ تر است.

طلا همچنین سرمایه گذارانی را که "نگران زمان بهبود رکود اقتصادی بوده تا مسکن بیشتری را از صندوق فدرال رزرو دریافت کنند" ترغیب می کند. بازارهای اوراق بهادار ایالات متحده محرک اصلی شتاب بسیاری از افراد به سوی طلا است، که به عنوان بازاری جذاب و پربازده شناخته شده که می تواند اثرات تورم را پایین تر از صفر قرار دهد. در این دوران، سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه های امن هستند که ارزش خود را از دست نمی دهد.

تحلیلگران چندین ماه پیش بینی صعودی عظیم طلا را پیش بینی کرده بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد